שלט מחאה ובו דגלי ישראל ופלסטין שנתלה הבוקר (רביעי) באזור הבורסה ברמת גן עורר סערה בקרב גורמים רבים במדינה. ערן ניסן, מתנועת מחזקים העומדת מאחורי הקמפיין, התייחס לסערה ואמר בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: "התזמון של העלאת השלט שממש בדקות אלה כנסת ישראל מצביעה על איסור הנפת דגלי פלסטין במקום ציבורי. אנו מסתכלים על זה בעוד חוליה בגל ההסתה הלאומני ששוטף את ישראל בחודש האחרון, שהליכוד מובילה בצורה מאוד נחושה".

"כשעומדים ח"כים בכירים בליכוד ואומרים לכמעט שתי מיליון אזרחי המדינה תיזהרו לא לעצבן אותנו, אתם לא אוהבים אותנו כשאנו כועסים, תשאלו את סבא וסבתא שלכם מה עשו להם ב-48, זה מעורר חלחלה. אנו טוענים שהזכות של אזרחי מדינת ישראל הערבים מורכיבים, הם אמורים להיות שווי זכויות והם לא, ויש גם מרכיב לאומי, הרבה רואים את עצמם כחלק מהעם הפלסטיני. אנו חשבנו שהדבר הכי נכון לעשות זה להניף דגל ישראל לצמד דגל פלסטין וזה בסדר", הוסיף.

לדבריו, "העניין של להכיל זהות מורכבת זה לא אומר נאמנות כפולה. הפרובוקציה האמיתית כאן היא של הליכוד שמעלה את החוקים האלה. אין שום בעיה בחופש הצבעה, זה הכל חלק, גם הזעם של הכניעה של שאמה הכהן לביריונות של הימין, זה חלק מאותו קמפיין. הזיגזג שנתן ב-24 שעות האחרונות, עלה עם הסקר כאילו יש לו סיי בעניין ואז אמר שאין לו סיי, אני לא קונה את זה. השלט עלה גם ברמת גן וגם בנצרת, פתחנו קמפיין גיוס המונים ואני מזמין את המאזינים שמסכימים איתנו שמיליוני ערבים לא הולכים לשום מקום, אנו מתכננים להציף את המדינה זה לצד זה".  

השלט שנתלה ברמת גן  (צילום: אבשלום ששוני)
השלט שנתלה ברמת גן (צילום: אבשלום ששוני)

"החברה הבינה את הקיצוניות של השלט"

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, התייחס לסערה ואמרה כי "שמו בבוקר, הוא לא שרד עד ארוחת הצהריים. זה עורר זעם גדול של ציבור רחב ובעיקר תגובות מאוד עוצמתיות של משפחות שכולות, נכי צה"ל וחיילות וחיילים. מה שעזר בסופו של דבר זה שהחברה הורידה בעצמה, היא הבינה את הקיצוניות של השלט והמשטרה גם התערבה".

"הערכת המשטרה הייתה שעלול להתקלח אירוע שפוגע בביטחון הציבור והבניין, היה צריך לשים שומר 24 שעות על השלט. צירוף הדברים ולחץ העירייה ככל שזה היה ביכולתה הוביל לכך שהשלט לא שרד יותר מכמה שעות, השלט שכן שרד - דגל ישראל ענק עם הסמלים של כל כוחות הביטחון ושר"ג מצביעה לכם. אני מניח שאם היועץ המשפטי הבא שיונח לפתחו שלט כזה, אם יש לעירייה לפסול או לצנזר - אותו יועץ יחשוב פעם שנייה. החוק אומר אם יש חשש לפגיעה קיצונית ברגשות הציבור, אז יש לראש העיר סמכות להגיד שלא תולים את השלט", הוסיף.

בסיום, התייחס לדיווחים  בדבר המו"מ בין סער לליכוד ואמר: "ממה שאני יודע עם שיחתי האחרונה עם מי שאמור לדעת, לא היה בזה ממש. חוץ מכמה וואסטפים לא שוחחתי עם סער בשבוע האחרון".