צעיר בן 21 נעצר אתמול בחשד שאיים על מפיקת מצעד הגאווה בירושלים ועל חברי כנסת. אתמול בבוקר התקבלו במשטרה תלונות אודות חשד לאיומים ברשת החברתית בהקשר של מצעד הגאווה והסובלנות שצפוי להתקיים היום (חמישי) בירושלים. הודעות האיום נשלחו למפיקת המצעד, לנבחרי ציבור ועוד באמצעות הרשתות החברתיות.

בעקבות המקרה, המשטרה פתחה בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים ועצרה לחקירה אתמול בלילה חשוד בביתו בדרום ירושלים. החשוד שנעצר, הנושא באזרחות אירופית ונמצא בישראל מזה מספר שנים, נלקח לחקירה. היום הוא יובא לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

אתמול התלוננו יו״ר השדולה הגאה בכנסת ח״כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ח"כ יוראי להב־הרצנו (יש עתיד) ויו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט ח"כ גלעד קריב (העבודה), בפני קצין הכנסת בשל איומים על חייהם לאור כוונתם להשתתף היום במצעד הגאווה בירושלים.

חברי הכנסת קיבלו הודעות זהות ברשתות החברתיות מחשבון פיקטיבי בשם "האחים של ישי שליסל" (רוצחה של שירה בנקי), שאיימו: "לא נאפשר שמצעד הגאווה יתקיים בירושלים. ירושלים היא עיר הקודש. גורלה של שירה בנקי מחכה לכם".

״כל איום שכזה רק מוכיח לנו שדרכנו היא הנכונה. אנחנו נצעד בראש מורם, בשמחה ובגאווה״, הגיב ח"כ גינזבורג. "אז אני מודיע לפחדנים שמסתתרים מאחורי חשבון פיקטיבי - 'האחים של ישי שליסל' - אנחנו נצעד. בראש מורם. בשמחה. בגאווה".

ח״כ להב־הרצנו (יש עתיד) כתב בחשבון הטוויטר שלו: ״ב־24 שעות האחרונות אני מקבל כמות חריגה במיוחד של הודעות שנאה, שחלקן כוללות איומים מפורשים ועקיפים לפגיעה בי ובצועדים במצעדי הגאווה. אני רוצה להבהיר: זה לא מפחיד ולא שובר אותי, נהפוך הוא - אני בודק אפשרות להצטרף למצעדי גאווה נוספים. האור ינצח את החושך".

יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט הוסיף: "האיומים המפורשים מלמדים על עומק ההסתה נגד הקהילה הגאה, שמקבלת רוח גבית מרבנים, מאנשי ציבור ומכלי תקשורת קיצוניים.

"האיומים הללו רק מעצימים את הנחישות שלנו להשתתף באירועי הגאווה, ולעמוד לצדה של הקהילה הגאה – בכנסת וברחוב. אני וחבריי לסיעת העבודה נצעד מחר בירושלים על אפם וחמתם של המסיתים והמאיימים. אני קורא לציבור הדמוקרטי להגיע בהמוניו". בתוך כך, תלונה הוגשה למשטרה מטעם מפיקת המצעד, בחשד כי הופנו גם לעברה איומים ברשת החברתית בעקבות קיומו המתוכנן של האירוע.

החקירה הועברה לטיפול היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז ירושלים, שעושה מאמצים להתחקות אחר הגורם שעומד מאחורי הודעות האיומים. במשטרה ינסו לנטר את ההודעות בסיוע של יחידת הסייבר: "אנו נמשיך לפעול בנחישות נגד איומים מכל סוג שהוא, ברשתות החברתיות ובכל מקום אחר, כמו גם נגד כל ניסיון לפגוע במהלכו התקין של מצעד הגאווה שיתקיים היום".