לקראת דרמה נוספת במליאה? חברי הכנסת בליכוד קיבלו היום (חמישי) הודעה ולפיה נדרשת מהם נוכחות מלאה בכנסת. "לא יאושרו קיזוזים או היעדרויות", נכתב בהודעה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ההודעה נשלחה בצל המשבר תקנות החירום ביהודה ושומרון. כזכור, שר המשפטים הבהיר מוקדם יותר השבוע ב"כאן רשת ב' כי "״ההצבעה בשבוע הבא תקבע האם הקואליציה רוצה להתקיים או לא״, אולם מלבד סיעת מרצ שהחליטה לתמוך בהצעת החוק, לא ידוע לעת עתה האם ברע"מ יחליטו לתמוך גם כן, לצד ההתנגדות המסתמנת של הליכוד לתמוך בחוק. כמו כן, בסביבתה של הח"כית הפורשת מהקואליציה עידית סילמן מדגישים כי היא אינה מתבטאת בעניין.

כזכור, החוק של שר המשפטים היה אמור לעלות השבוע להצבעה, אולם בהיעדר רוב ולאחר שראשי מפלגות האופוזיציה החליטו על התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה במטרה להפיל אותה, סער נעתר לבקשת ראש הממשלה בנט ושר החוץ לפיד לדחות בשבוע את ההצבעה.

גורמים בקואליציה אמרו ל"מעריב": "הסיפור הנוכחי עם הארכת הוראת השעה על החלת החוק הישראלי ביו"ש דומה מאוד לאישור חוק האזרחות. בסוף, אחרי מגעים ארוכים וקדחתניים בין הקואליציה והאופוזיציה, החוק אושר על ידי הרוב הציוני. כמו אז, כן היום – אנו מצפים מהליכוד ומהציונות הדתית לתמוך בהחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון. נעלה את זה, ואם נראה שאין רוב – נמשוך וננסה שוב בעוד שבוע. נעשה כך עד שנצליח". 

בתוך כך, ראש המועצה האזורית ערבות הירדן ויו"ר מועצת יש"ע, דוד אלחייני, שלח מכתב לראשי מפלגות הימין בקריאה לתמוך בהארכת החוק "אני רואה בכם מנהיגי ציבור ימין, המבינים את חשיבות ההתיישבות וביטחון התושבים ביהודה ושומרון, שותפים למפעל ההתיישבות ואחראים לגורל המתיישבים. אני קורא לכם להניח את הוויכוח הפוליטי בשעה זו, לחשוב על טובת התושבים ביטחונם ומעמדם, אותם תושבים שהצביעו עבורכם, ולהצביע בעד חקיקת המשך התקנות ביהודה ושומרון", כתב.