מתח שיא בכנסת לקראת קרב נוסף, אולי מכריע, על גורלה של הממשלה סביב ההצבעה על הארכת תוקף התקנות לשעת חירום ביהודה ושומרון. על רקע המשבר המחריף, גורמים בקואליציה סבורים כי ראש הממשלה השלים עם העובדה שהממשלה עומדת ליפול.

ההצבעה, שנדחתה בשבוע בשל היעדר רוב, נקבעה ליום שני. שר המשפטים גדעון סער, שמקדם את ההצעה, הודיע כי בשל חשיבותה הלאומית של הצעת החוק, מבחינתו - ההצבעה תהווה מבחן קיומי לקואליציה ולממשלה. 

בליכוד מעריכים כי אם הממשלה תיפול, באגף הימני של הקואליציה יעדיפו להקים ממשלה בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו על פני האפשרות לפזר את הכנסת ולהוביל שוב לבחירות. על כן, באופוזיציה הכריזו אתמול על גיוס מלא לקראת ההצבעה נגד הצעת החוק של סער. 

בינתיים בקואליציה טרם הושגו הסכמות בנוגע להצעת החוק, ועדיין לא ברור אם יהיה לה רוב. בקואליציה מפעילים לחצים כבדים על ראשי המתיישבים ביהודה ושומרון ומתכוונים להפעיל לחצים דומים גם במגזר החרדי. זאת במטרה לשכנע אותם לתמוך בחוק, או לכל הפחות - להביא לכך שחברי הכנסת מהמפלגות החרדיות יימנעו או ייעדרו מההצבעה.

גורמים בקואליציה אמרו כי בכוונתם "לנצל את הימים שנותרו כדי להסביר לציבור החרדי, שחלקו המשמעותי מתגורר בערים הגדולות ביו"ש - ביתר עילית ומודיעין עילית - כי הפלת הצעת החוק בגלל משחקים פוליטיים של הליכוד תגרום נזק אדיר לחרדים רבים".

באשר לרע"ם, גורמים בקואליציה אמרו ל"מעריב" כי "המגעים מתקיימים, אך לפי שעה לא ידוע מה יחליטו ואיך יצביעו. במקרה הכי טוב, של תמיכה מלאה בקרב כל חברי הקואליציה, יש לנו 60 אצבעות בעד. במקרה זה החוק ייפול או יעבור על הקול האחד והיחיד - של עידית סילמן". סילמן מצדה מקפידה לשמור על שתיקה. 

בקואליציה מעריכים כי היא תחליט ברגע האחרון. אם יתברר כי חלקים בקואליציה אינם תומכים בחוק והוא נופל ממילא, היא תרגיש חופשייה להצביע נגד. אולם אם יסתמן כי כל חברי הקואליציה יצביעו בעד והעברת החוק תהיה תלויה אך ורק בה, היא תיאלץ לקבל החלטה דרמטית. לכן, אם יסתמן תיקו, בקואליציה שוקלים להכריז על ההצבעה כעל הצבעת אמון. זאת, כדי להציב את סילמן בפני האיום שתוכרז כפורשת אם תצביע נגד.

ברקע המשבר והדיווחים על המגעים לקראת הקמת ממשלה חלופית, בקואליציה מדווחים על אווירה פסימית בלשכת ראש הממשלה נפתלי בנט ובסביבתו. גורמים המעורים במה שהתרחש בישיבת ראשי הקואליציה שלשום, אומרים כי "האווירה הייתה טעונה ומתוחה". לפי הגורמים, "בנט שידר פסימיות. כשמדברים איתו ומקשיבים למה שהוא אומר ואיך שהוא אומר את הדברים, מתרשמים כי בינו לבין עצמו בנט השלים עם העובדה שהממשלה חיה על זמן שאול. הוא כמובן לא מזניח את תפקידו ועושה מאמץ כדי לשמור על הממשלה ועל הקואליציה. עם זאת, הרושם הוא שהוא כבר השלים עם האפשרות של הפלת הממשלה, שמיום ליום נראית מציאותית יותר ויותר".