ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש הבוקר (שישי) עם מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), ד"ר רפאל גרוסי, אשר הגיע לביקור בזק בישראל. בפגישתם, הדגיש ראש הממשלה את עומק הסכנה של המשך ההתקדמות האיראנית בהשגת נשק גרעיני, תוך הטעיית הקהילה הבינלאומית על ידי שימוש במידע כוזב ושקרים.

עוד הדגיש בנט את תמיכת ישראל בכך שסבא"א תממש את המנדט שלה מול איראן באופן מקצועי, בלתי תלוי ועצמאי, ואת החשיבות בכך שמועצת הנגידים של הסוכנות תעביר לאיראן מסר חד וברור בהחלטתה הקרובה. הוא מסר כי ישראל מעדיפה את המסלול הדיפלומטי על מנת לשלול מאיראן כל אפשרות לפתח נשק גרעיני, אך יחד עם זאת שומרת את הזכות להגנה עצמית ולפעולה נגד איראן כדי לבלום את תוכניתה הגרעינית, אם הקהילה הבינלאומית תיכשל בכך בפרק הזמן הרלוונטי.

ראשי הצבא האיראני בסיור בהאנגר מלטים באיראן (צילום: רויטרס)
ראשי הצבא האיראני בסיור בהאנגר מלטים באיראן (צילום: רויטרס)

הפגישה מתקיימת לאחר שהשבוע היועץ לביטחון לאומי, אייל חולטא, העלה הצעה למקבילו האמריקאי בוושינגטון, לפיה אם איראן תסכים לתנאים שיוצבו לה בהסכם הגרעין, היא תזכה להקלות כלכליות כפי שהיו בהסכם משנת 2015, אך לא תוכל להעשיר אורניום לרמת 90%. במקרה ואיראן תפר את הסעיף, הובהר לאמריקאים כי בישראל מצפים מארה"ב להתחייב להטלה מיידית של סנקציות נוספות וכבדות על איראן.