שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, התראיין היום (שישי) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתייחס לתקנות יהודה ושומרון שיובאו להצבעה שבוע הבא בכנסת, ולאיומו של שר המשפטים סער כי מי שלא מצביע בעד התקנות משמע מעוניין בפירוק הממשלה.  

"מבחינתו של שר המשפטים הוא צודק כי הוא לא רוצה ממשלה ששורדת הוא רוצה ממשלה מתפקדת" אמר רמון בפתח הריאיון, "אם ממשלה לא מסוגלת להעביר חוקים, ובוודאי חוק כל כך חשוב באמצעות הקואליציה אז אין טעם להמשך הקיום שלה. ככה היא תתגלגל ותהיה משותקת ולא מתפקדת, ובסופו של דבר אזרחי המדינה ישלמו את המחיר".

"דבר ראשון נשאל האם האיום הזה יעשה את העבודה על רע"מ, אבל השאלה הגדולה כאן לדעתי היא לא האם רע"מ יתקפלו, כי רע"מ נמצאת במצב לא טוב, מכיוון שאת כל מה שהבטיחו לה עוד לא קיימו מטעמים בירוקרטים", הוסיף שר המשפטים לשעבר, "לכן, היא תהיה בבעיה והמשותפת יחגגו את זה כניצחון. עוד שאלה היא מה תעשה חברת הכנסת סילמן כי אם היא מצביעה נגד אז זה לא עובר כי זה 60-60".

"כבר תקופה ארוכה יש פרפורי גסיסה של הממשלה, אבל התחזית שלי הייתה שבמהלך שנת 2022 ייקבע מועד בחירות, זה יכול להיות עוד תשעה חודשים, ואני עומד מאחורי התחזית הזו חד משמעית", ציין רמון, "מה שחשוב הוא שלאזרחי מדינת ישראל מגיע לקבל ממשלה מתפקדת. כשממשלה לא מתפקדת, מן הראוי שראשיה ילכו לאופוזיציה ויקבעו מועד בחירות. מעבר לזה, כל מרכיביה סבורים שיהיו בחירות".

לסיום, התייחס שר המשפטים לשעבר לדיווחים כי סער ונתניהו מנהלים מו"מ לצורך הקמת ממשלה חלופית, וטען: "זה לא יקרה. כל השמועות על המגעים הן חלק ממסע הלחצים שמפעיל סער בחוכמתו הפוליטית על כל מי שמהקואליציה חושב להצביע נגד תקנות יו"ש. הוא אומר לאנשים 'תשמעו, אני יכול ללכת עם ביבי'. אתה רוצה תחזית? אני שם את כל מה שאני יודע על גדעון סער - אין סרט שתקום ממשלה בראשות נתניהו כשגדעון סער הוא ממליכו של ביבי".  

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM