שר המשפטים, גדעון סער, תקף היום (שישי) את התנהלות הממשלה בשיחה עם פעילי מפלגת תקווה חדשה, והביע חשש לגבי המשך התנהלותה. כמו כן, ביקר את יו"ר האופוזיציה נתניהו והכחיש את הדיווחים על משא ומתן עם הליכוד באשר להקמת ממשלה חלופית בכנסת הנוכחית.

"נתניהו לא רק לא החיל את הריבונות ביהודה ושומרון, הוא רוצה לפגוע בזיקה שלנו למקום הזה", טען שר המשפטים, "התנהגותו צינית, חסרת אחריות ומנוכרת למדינה. האופוזיציה בשיטה של 'אם אני לא בשלטון שתישרף המדינה'. הנכונות שלהם לשחק באש היא חמורה. אני לא מתכוון לחזור לליכוד, אמשיך להוביל את תקווה חדשה".

"יש כל הזמן פניות מהליכוד- אין ולא היה בשום שלב משא ומתן", הוסיף סער, "לא שיניתי את עמדתי, אך אם אי פעם אשנה אגיד את זה בגלוי ואנמק מדוע. ההתנהלות עכשיו של העדפת הטובה האישית על פני טובת המדינה היא בדיוק מה שגרם לי לעשות את המהלך שעשיתי ורק מחזקת את עמדתי".

סער, בנט ולפיד  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סער, בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן התייחס לתקנות יהודה ושומרון שצפויות לעלות להצבעה בכנסת בשבוע הבא: "מי שחושב שיהיה לו רווח מכך שהתקנות ייפלו, לא קורא נכון את המפה הפוליטית. אנחנו לפני תחילת שבוע שיכול להיות סוער. במושב הכנסת הזה העברנו הרבה חוקים בזכות שיתוף פעולה עם האופוזיציה".

לבסוף תקף שר המשפטים את הממשלה בה הוא חבר, וטען כי "מבחינה מעשית אי אפשר לנהל ככה קואליציה. ההתנהלות הנוכחית מאוד מסכנת את המשך קיומה של הממשלה".

גורם בקואליציה הגיב לדברי סער, וטען: "מעריך כי דבריו יותר מעידים על כוונתו לאיים על מרכיבים מסוימים בקואליציה ולהרתיעם לקראת ההצבעה על הארכת תקנות יו"ש". גורם אחר הוסיף: "אנו ערים למתרחש בציר הליכוד-תקווה חדשה. אין לדעת מה ואם יצא לפועל. אם לצאת מנקודת הנחה כי פני סער להקמת ממשלה אחרת, לא משנה מה יהיה הטריגר. אם לא התקנות, אז תימצא עילה אחרת".