על רקע סערת חוק יהודה ושומרון, ומכתב ראשי המועצות לחברי האופוזיציה, התארח דוד אלחייני, ראש מועצת יש"ע, בתוכניתה של ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM, וניסה להסביר את עמדתו. הוא תיאר את החוק: "תקנות יהודה ושומרון החלו מיד אחרי שנת 1967 כשבעצם במלחמת ששת הימים החזרנו את יהודה ושומרון. מאז, כל הנושא של הדין הפלילי בעצם מוכל בתקנות האלה". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

הוא הסביר כי החוק הקודם היה תקף לחמש שנים, ותיאר את הבעייתיות שבאי העברתו מחדש: "יש בישראל 3,500 מחבלים וטרוריסטים שנעצרו ונמצאים בבתי כלא. ברגע שהחוק הזה יפוג אותם 3,500 לא יוכלו לשהות יותר במדינת ישראל ואנחנו נצטרך למצוא בתי כלא ביהודה ושומרון - מה שאין כרגע. לבושתה של המערכת הפוליטית הם יצטרכו לשחרר גם מחבלים".

ראש מועצת יש"ע פנה במסר לחברי האופוזיציה: "בסופו של דבר צריך לעזוב את המחלוקת הפוליטית בין השמאל והימין - כרגע האופוזיציה מתנגדת לחוק הזה וזה על גבם של המתיישבים ביהודה ושומרון". 

בשלב זה של הריאיון אלחייני עבר למתקפה על חברי הליכוד ובראשם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו: "אני לא דיברתי עם ביבי ואני עזבתי את הליכוד בגללו, אבל חבר'ה דיברו איתם שוב והם מאוד נחושים, ופשוט לא מעניין אותם. לא מעניין אותם שתהיה פה אנרכיה ושיהיה פה כאוס, הכל בשביל פוליטיקה מלוכלכת וזולה". 

הוא המשיך: "מה שמעניין אותם זה הפולחן האישי של ביבי, וזה מפריע לי ברמה האישית. זה מפריע לי אישית כי אני חושב על חצי מיליון תושבים שב־1 ביולי יקומו ולא ידעו מה הזכויות שלהם".

כשנשאל מדוע לדעתו יהודה ושומרון לא נחשבת מבחינה רשמית כחלק ממדינת ישראל, המשיך לתקוף בחריפות את ראש הממשלה לשעבר: אין פה מנהיגות. גם כשביבי היה 12 שנה ראש ממשלה הוא לא עשה את זה. לא היה ראש ממשלה מהימין שהיה שמאלן כל כך כמו ביבי. לא היה לו אומץ ומנהיגות לעשות את זה".   

במפלגת הליכוד הגיבו לדבריו של אלחייאני, ותקפו אותו בחריפות: "ראש מועצת יש״ע אלחיאני, שסיכל בטיפשותו את החלת הריבונות על יהודה ושומרון, הוא האחרון להטיף מוסר לראש הממשלה לשעבר נתניהו, שבתקופתו עמד מול לחצים בינלאומיים אדירים לנסיגות ולמרות זאת הכפיל את ההתיישבות ביו״ש, בנה את עמיחי, גבעת המטוס, הר חומה ועוד".

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103FM.