לקראת יום מתוח במליאה: הסערה הפוליטית על החוק להחלת תקנות החירום ביהודה ושומרון צפויה להגיע מחר (שני) לשיאה, עם העלאת הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת, כשעד לרגע האחרון לא ברור בכלל אם לקואליציה יש רוב להעביר אותה.

כזכור, שר המשפטים גדעון סער שמקדם את ההצעה כבר הכריז כי מבחינתו מדובר בקו אדום ואי-העברת ההצעה תסכן את עתיד הקואליציה. בתגובה לכך מרצ הודיעה שתתמוך, אך עדיין לא ברור איך סיעת רע"מ תצביע. גורם בקואליציה אמר למעריב כי "נדע רק בדקה ה-90, ביום שני, קרוב להצבעה". 

גם הח"כית שפרשה מהקואליציה עידית סילמן לא מגלה איך בכוונתה להצביע. באופוזיציה לוחצים עליה חזק שתצביע נגד, אך בקואליציה מאיימים כי אם היא תתנגד, יוכרז על ההצבעה כהצבעת אי אמון. משמעות הדבר: אם היא תצביע נגד - הליך ההכרזה עליה כח"כית פורשת יתחיל מיד ויהיה מהיר. 

גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בשבוע שעבר בקואליציה ובאופוזיציה פתחו בקמפיינים מקבילים הפונים אל מנהיגי ציבור המתנחלים והאוכלוסייה המתגוררת ביו"ש, בניסיון להפעיל לחץ של הרגע האחרון לקראת ההצבעה על הארכת התקנות במליאת הכנסת. 

בקואליציה פונים אל ציבור המתנחלים המתגוררים ביו"ש ובימים הקרובים צפויים להשיק קמפיין דומה בקרב הציבור החרדי ובפרט תושבי הערים החרדיות הגדולות הנמצאות מעבר לקו הירוק, כמו ביתר עלית ומודיעין עלית בניסיון להעביר מסר לפיו "הפוליטיקאים שמייצגים אתכם מוכרים את האינטרסים שלכם לטובת המשחק הפוליטי של הליכוד, אם התקנות נופלות - אתם תהיו אלה שישלמו מחיר כבד". 

באופוזיציה יצאו בקמפיין נגדי במסגרתו הם טוענים כי מדובר ב"ממשלה רעה שמכרה את הכל ואת כולם לרעמ ולמרצ לכן המטרה הנעלה היא - להפיל אותם, לכן האופוזיציה חייבת להצביע נגד הארכת התקנות".