מפלגת רע"מ פרסמה הערב (שבת) הודעת גינוי בערבית על דבר מעצרו של ד"ר מוחמד סאלמה חסן, מהכפר משהד שבגליל וחבר מועצת השורא של התנועה האיסלמית. לטענתם, חסן נעצר באלימות על ידי המשטרים בבאב אל חוטה, בסמוך לכניסה למסגד אל אקצא. עוד נטען כי חסן נעצר לאחר שהעיר לשוטרת על עישון. 

בהודעה נכתב בין היתר כי "מדובר בפיגוע פחדני המוכיח כי משטרת הכיבוש במסגד אל-אקצא שותפה להתקפות. המתפללים המוסלמים נחשפים אליהם נחשפים לקבוצות מתנחלים המתפללים המוסלמים קיצוניים המסתערים לאל-אקצא ומפרים את קודשתו". בסיום ההודעה צוין כי  חברי הכנסת של רע"מ קראו לשר לביטחון פנים להעמיד לדין את השוטרים ולהטיל עליהם את "העונשים החמורים ביותר".

גורם במשטרה מסר כי החשודים תקפו את לוחמי מג"ב במקום ולכן נעצרו. עוד אמר הגורם כי החשודים קרעו לאחד הלוחמים את הכותפת מהמדים הפרו את הסדר צעקו וקיללו. בהמשך כל המעורבים שוחררים.

ממשטרת ישראל נמסר: "בפעילות שוטרי מג"ב בעיר העתיקה בירושלים, החשוד ובני משפחתו, החלו להפר את הסדר במקום, להתלהם ולצעוק על השוטרים. השוטרים ניסו למנוע את ההתלהמות ולהרגיע את הרוחות, אולם בני המשפחה תקפו את השוטרים ואף קרעו לאחד מהם את כותפת המדים. בעקבות התנהלותם הפסולה הם נעצרו, ובהמשך שוחררו בהחלטת הקצין הממונה".

ראש מטה "מחאת הקו האדום" יואל שילה הגיב להודעה ומסר: "מבחינתם של רע"מ והתנועה האיסלאמית המשטרה של מדינת ישראל היא "משטרת הכיבוש", אי אפשר להמשיך מצב שבו מפלגות איסלמיות אנטי ציוניות שמסיתות לפגיעה בשוטרים שלנו נמצאות בכנסת ובממשלה. כבר חווינו פיגועים על שוטרים בהר הבית, זו הסתה ממדרגה ראשונה. דורשים מהשר לבטחון פנים לגנות את ההסתה באופן מיידי ולדרוש את סילוקה של רע"מ מהקואליציה". 

האירוע מתרחש כיממה לפני העלאת הצעת החוק להחלת תקנות החירום ביהודה ושומרון להצבעה במליאת  הכנסת, כשעד לרגע האחרון לא ברור בכלל אם לקואליציה יש רוב להעביר אותה. מרצ הודיעה שתתמוך, אך עדיין לא ברור איך סיעת רע"מ תצביע. גורם בקואליציה אמר למעריב כי "נדע רק בדקה ה-90, ביום שני, קרוב להצבעה". 

גם הח"כית שפרשה מהקואליציה עידית סילמן לא מגלה איך בכוונתה להצביע. באופוזיציה לוחצים עליה חזק שתצביע נגד, אך בקואליציה מאיימים כי אם היא תתנגד, יוכרז על ההצבעה כהצבעת אי אמון. משמעות הדבר: אם היא תצביע נגד - הליך ההכרזה עליה כח"כית פורשת יתחיל מיד ויהיה מהיר.