יו"ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ליווה את נפתלי בנט כשותף פוליטי במשך שנים ארוכות. למרות זאת, היריבות ביניהם התעצמה לאחר שבנט הקים ממשלה בראשותו, בעוד סמוטריץ' והציונות הדתית נשארו באופוזיציה. הבוקר (שני) תקף סמוטריץ' את ראש הממשלה, כשבמוקד דבריו עמדה הביקורת על האגרת שפרסם בנט בחג השבועות. "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות, רמת הניתוק שלו היא פשוט מביכה", אמר יו"ר הציונות הדתית לבן כספית וינון מגל ב-103FM.

"כתב את האגרת אדם רדוף שהפך את ראשות הממשלה לאובססיה. אדם שמצטט את עצמו לדעת כאילו הוא הסיפור, מאדיר את עצמו", טען סמוטריץ' ואף הוסיף כי "הוא מייצר משוואה בינו לבין המדינה, שאם חס וחלילה הממשלה שהוא הקים תיפול - אנחנו לא נשרוד את העשור השמיני. אגב, גם פה כדאי לדייק בהיסטוריה. החורבנות הגיעו לנו בכל פעם כאשר הייתה מחלוקת פנימית בתוך העם ואחד הצדדים גייס את האויבים שלנו כדי לנצח את הצד השני. את שיעור ההיסטוריה והתנ"ך הזה - כדאי שבנט ילמד".  

בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט  (צילום: פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

חבר הכנסת הסביר כי בשל עמדתם הנחרצת נגד הממשלה, חברי הציונות הדתית לא יתמכו בהצעת החוק להארכת תקנות יהודה ושומרון: "אנחנו באופן טבעי מצביעים נגד הצעות הממשלה כיוון שאין לנו עניין להיות הקביים שלה ולאפשר לה כשנוח לה לנהל מו"מ עם טיבי ועודה ולהעביר דברים רעים ואז, כשיש חקיקה ציונית או ימנית, לצפות מאיתנו למלא את המקום של טיבי בקואליציה. זה לא עובד ככה. יש קואליציה ואם היא רוצה להמשיך לתפקד, היא צריכה לגייס לעצמה רוב ולהעביר חוקים - אבל זה לא קורה".

עוד הוא הבהיר כי למרות הניסיונות להפיל את הממשלה, גם במחיר של פיזור לבחירות, הוא מעדיף להקים ממשלה אלטרנטיבית כבר בכנסת הנוכחית: "אם אפשר יהיה להתכנס בכנסת הזו סביב הסכמים קואליציוניים שיאפשרו ממשלת ימין אמיתית שתחזיר את המשילות ואת הריבונות בנגב ובגליל ושתשלוט באמת - זה יהיה מצוין, אם לא אז צריך ללכת לבחירות. להערכתי, זה מה שרוצה רוב העם ואני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי גם בבחירות". 

לדבריו, הוא לא תופס את הפוליטיקה "כמשחק ציני ואינטרסנטי. בסוף מדובר בחיים שלנו, וזה המגרש שמנהל את החיים שלנו ומקבל את ההחלטות הכי החשובות ברמה הערכית והפרקטית. לכן, אני חושב שהיעד הראשון שלנו הוא להפיל את הממשלה הנוכחית ולהחליף אותה בממשלה ציונית ולאומית שתהיה טובה למדינת ישראל".

"לגבי הבחירות, אני לא נביא ולא יכול להתחייב, אבל אני כן חושב שיש שינוי ומיום ליום יותר ויותר אנשים מתפכחים. גם בשמאל מבינים שהממשלה חצתה כמה קווים בחוסר האחריות שלה ולא פחות מזה - אנשים שהיו להם ביקורות צודקות על ממשלות הימין הקודמות ולכן הצביעו לגדעון סער ולנפתלי בנט, אי אפשר להתעלם מכך שברוב הסקרים היום הם לא עוברים את אחוז החסימה, כשאנחנו עומדים על 59 ו־60 מנדטים", סיכם סמוטריץ'.

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm