הדילמה של מרצ: ח"כ מוסי רז (מרצ) התייחס היום (שני) בריאיון לגל"צ לדילמה שמפלגתו עומדת בפניה בדבר ההצבעה על חוק יהודה ושומרון שצפויה להיערך בשעות הערב: ״אנחנו מחוייבים להסכמים קואליציוניים ששומרים על המצב הקיים". 

עם זאת, הדגיש רז את התנגדותו העקרונית לחוק: "אבל מבחינת האינטרס הישראלי, השלום והבטחון, עדיף היה שהתקנות לא יעברו". הוא אף הוסיף כי "מצידי שלא יהיה ביטוח בריאות למתנחלים, מי אמר להם לגור שם?".

כאמור, על אף התנגדותו העקרונית לעצם החוק, ח"כ ממרצ הבהיר את חשיבות העברתו למען המשך קיומה של הקואליציה: "קורא לחבריי להתמקד באסטרטגיה ולא בטקטיקה. מרצ בעד פרידה מהפלסטינים, השליטה בהם הרסנית לחברה הישראלית, ולכן לא נפתור את זה בוויכוח אם החוק יעבור או לא. עכשיו נכון להעביר את החוק - זה חיוני לתפקוד הממשלה הזאת".  

חוק יהודה ושומרון מעורר הדים רבים בשבוע האחרון. החוק מקודם ע"י שר המשפטים, גדעון סער, שאף העביר מסר תקיף לחבריו לקואליציה המתנגדים לו ואמר כי "חבר קואליציה שיתנגד, אומר: 'אינני רוצה בקיום הממשלה'".

בנוסף, גם חברתו של רז למפלגה, ח"כ מיכל רוזין, התייחסה בריאיון לתוכניתו של אראל סגל ב-103FM לקושי שלה בנוגע להעברת החוק: "קשה לנו מאוד עם החוק הזה, הוא בניגוד לתפיסת עולמנו".

אך יחד עם זאת, כמו ח"כ רז היא הבהירה את החשיבות העליונה מבחינתה שבשמירת הקואליציה: "ברור לי שאם הייתי יודעת שבזה שאני אצביע נגד ואפיל את החוק הזה, ייגמר שלטון הכיבוש בשטחים - הייתי עושה את זה היום גם במחיר אובדן הממשלה".

היא המשיכה את דבריה: "מכיוון שאני מכירה את הפוליטיקה הישראלית ואני יודעת שברגע שיהיה או ממשלה חלופית או פיזור הכנסת, מיד ביום למחרת החוק הזה יעלה ויאושר על ידי מפלגות הבית. מה שנקרא - גם אכלתי את הדגים המסריחים וגם גורשתי מן העיר".