מליאת הכנסת דחתה הערב (שני) בקריאה הראשונה את הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום ביהודה והשומרון. 52 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 58 שהתנגדו, בהם חברי הכנסת גנאים וזועבי מהקואליציה. בסיעות האופוזיציה חגגו חברי הכנסת את ההישג שהכה את הקואליציה ומצא אותה במבוכה. 

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, אמר: "היום קידמנו בעוד צעד את סופה של ממשלת השמאל הכושלת. ממשלה שלא מסוגלת להעביר חוקים ציוניים וביטחוניים בסיסיים אין לה זכות קיום. אני קורא לחברי הכנסת שנבחרו בקולות ימין - שובו הביתה, ויחד נקים ממשלת ימין אמיתית". 

יו״ר הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "הערב שוב הוכח שהממשלה הזו נשענת על גורמים אנטי ציוניים והיא לא יכולה לדאוג לערכים ולצרכים הבסיסיים ביותר של אזרחי ישראל. אין לממשלה הזו זכות קיום והיום התקרבנו ברוך השם עוד צעד לקראת סיום דרכה של ממשלת בנט עבאס וטיבי. ברוך שפטרנו". 

בליכוד הגיבו לנפילת החוק: "בנט - הביתה. זה נגמר. הגיע הזמן להחזיר את ישראל לימין". ח"כ ד"ר שלמה קרעי, אמר: "זה נגמר ושום כספת שיתנו לזועבי, גנאים או מישהו אחר, כבר לא תעזור. בנט וממשלת ההונאה שלו הולכים הביתה בבושת פנים. גם נשענו על תומכי טרור וגם נבגדו על ידם. עם ישראל חי". 

יו״ר ש״ס אריה דרעי צייץ בטוויטר: ״ממשלה שמאל כושלת שלא מסוגלת להעביר חוק ביטחוני בסיסי, אין לה זכות קיום. עדיין לא מאוחר. זו העת להקים בכנסת הנוכחית ממשלת ימין חזקה בראשות נתניהו, שתדאג לביטחון, לכלכלה, ולזהות היהודית של המדינה״.

שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו וחבריו וסמוטריץ׳ ואנשיו הפקירו שוב את המתיישבים ביהודה ושומרון. אנחנו בשונה מהם, נמשיך לדאוג למפעל ההתיישבות ונעשה הכל על מנת להעביר את החוק כבר בשבוע הבא למען המתיישבים". 

בכירים בקואליציה מסרו אחרי נפילת חוק התקנות:" נביא את החוק שוב, בעוד שבוע-שבועיים , וננצח. זה גם הסיכום עם סער".

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אורית פרקש הכהן, מסרה: "בנימין נתניהו נגד החלת הדין ביהודה ושומרון. תזכורת מהערב לכולנו, מהאיש שכמעט שכחנו עד כמה אין לו גבולות". 


שר הביטחון בני גנץ צייץ: ״לא הקואליציה הפסידה הערב אלא מדינת ישראל ואזרחיה. יש לנו פחות מחודש לוודא שאיו"ש לא הופכת למערב פרוע בכסות אינטרסים פוליטיים. קורא לכלל חברי הכנסת - זה הזמן לנהוג באחריות ביטחונית ולהתעשת. שימו את ישראל לפני הכל״.