לאחר הפלת הארכת תקנות לשעת חירום ביו"ש, מליאת הכנסת לא העבירה הלילה (שלישי) את המינוי של חבר הכנסת מתן כהנא לשר הדתות, בתוצאה של 55 תומכים מול 55 מתנגדים. חברת הכנסת עידית סילמן הצביעה נגד ההחלטה, יחד עם האופוזיציה. דקות לפני הדיון, הפכה ההצבעה להצבעת אמון בממשלה לפי בקשתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. 


כהנא אמר לאחר ההפסד בהצבעה: "סילמן היום הוכיחה במעשיה שאינה רואה עצמה כחלק מסיעת ימינה ואני מניח שיהיו לזה השלכות בהמשך". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו צייץ: "סילמן, את אלופה!". 


 במהלך הדיון, עלה לנאום ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה), שפתח במתקפה חסרת תקדים כנגד כהנא. "כהנא, אתה הרסת את כל מה שקשור במשרד הדתות, את הרבנים והדיינים, את בתי הדין ואת העובדים שלך, כבר בשבוע הראשון נאלצת להתנצל בפניהם לאחר שפגעת בהם והאשמת אותם כי הם לא ישרים", אמר. 

עוד טען מקלב: "הבאת כאן לועדה יחד עם ליברמן שאתה עובד לרשותו את רפורמת הכשרות, יחרט בזכרוני הישיבה הראשונה בה יו"ר ועדת שירותי הדת מצהירה כי היא לא מאמינה בכשרות. אתה כולך מתן בסתר, בניגוד עניינים לצוהר, שעוד יתברר בעתיד כמה הם מרווחים מהרפורמות שלך.  כל הרפורמה בגירות, אמרת יש בעיה חברתית עם העולים ואתה פותר את הבעיה עם מתן חותמת גיור בצורה סיטונאית. אתה בא לבקש מאיתנו את האימון? - כל המינוי שלך בשקר יסודו".