מפלגת רע"מ עשתה היסטוריה כשהייתה לרשימה הערבית הראשונה שנכנסת לקואליציה, אך לאחר כשנה של עבודה משותפת נדמה כי עבור חלק מחברי הכנסת הגיעו מים עד נפש. אמש, חבר הכנסת מאזן גנאים החליט להצביע נגד עמדת הקואליציה בהצבעה על הצעת חוק יהודה ושומרון וזכה למחיאות כפיים מהאופוזיציה. הבוקר (שלישי) שוחח ח"כ גנאים עם וואלה! וטען כי "לא ניתן לדעת אם ניסוי השותפות שלנו נכשל, לא יכול לענות על השאלה הזאת כעת".

לדבריו, ייקח עוד מספר חודשים עד שיוכלו לדעת אם הניסוי נכשל, אבל "לצערי הממשלה הזו לא עוזרת כדי שזה יצליח. אמשיך להצביע על פי צו מצפוני בכנסת ומי שצריך לקחת אחראיות הוא ראש הממשלה בנט שלא הצליח לשמור על חברי המפלגה שלו".

נפתלי בנט  (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בראיון נוסף שערך עם אריה גולן ב'כאן ב'', שיתף אותו בתחושותיו וביקר בחריפות גם את חבריו לסיעה. "מנסור עבאס ו-וואליד טאהא ממדרים אותי. אני לא חלק מקבלת ההחלטות, המפלגה כבר לא נותנת לי קרדיטים על מהלכים שלי לקידום החברה הערבית", התרעם מספר 2 ברע"מ. לטענתו, המאבק היום יומי שלו הוא לא רק נגד המידור בתוך הסיעה, אלא גם במשרדי הממשלה: "ניסיתי לקדם את נושא התחבורה בחברה הערבית, השרה מרב מיכאלי קובעת לנו פגישות לעוד שלושה חודשים".

כאמור, אתמול החליט ח"כ גנאים שחווה מספיק והצביע נגד עמדת הקואליציה בהצבעה על הארכת התקנות ביהודה ושומרון. לאחר הצבעתו תקף אותו ואת חברי הכנסת הערבים חבר הכנסת ניר אורבך: "אתם לא רוצים להיות שותפים, הניסוי איתכם נכשל". חבר הכנסת אחמד טיבי הגיע לעזרתו של גנאים וסדרנים הוזעקו למקום על מנת להפריד.