חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) שוחח הבוקר (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM על אירועי הלילה במליאת הכנסת, והמפלה הקשה שחטפה הקואליציה. "אני בהחלט חושב שהתקדמנו בדרך להפלת הממשלה", אמר ברדיו צפון, "אנו חושבים שהממשלה רעה מאוד להתיישבות, כי מה שרע למדינה רע למתיישבים".

הוא הוסיף כי "הממשלה נכשלת גם בטיפול במשבר הכלכלי". לדבריו, להודות בטעות זה לא דבר קל - אך זה המהלך הנדרש. בהמשך הראיון, הוא תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט: "איבד את החיבור למציאות, יש פה מגלומניה בלתי נשלטת. הליכה אחריו - היא הליכה היישר אל התהום".

"אנחנו מתקרבים, ואתמול עשינו עוד צעד משמעותי להפלת הממשלה", הדגיש סמוטריץ', "אנו עובדים על זה קשה ומתפללים, ומקווים שנצליח". 

בהמשך, התייחס חבר הכנסת לניסיונות להקים ממשלה. "אין באמת סיבה ללכת לבחירות. צריך לגלות אחריות, ואפשר להימנע מבחירות ולהקים ממשלה", ציין, "יש מכנה משותף ערכי מאוד רחב שמאפשר הקמת ממשלה גדולה, יציבה וטובה". לדבריו, אם אנשים לא יגלו את האחריות הזו - נלך לבחירות.

בצלאל סמוטריץ' על הארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון. צילום: ערוץ הכנסת

"יש כאן סוג של מבחן", סיכם, "אני לא חושב שאנו צריכים לפחד מבחירות כמחנה. אנחנו אנשים אחראיים, ושוקלים שיקולים כבדי משקל לפני שאנו מקבלים החלטה. אני מבקש מהציבור לתת לנו אמון. אנו משתדלים לראות את התמונה הכוללת. הציבור יכול לסמוך עלינו".