שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, ערך הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים בתל אביב בצל הלחימה הנמשכת באוקראינה, תקף בחריפות את התנהלותה של ישראל ודרש ממנה להתגייס לטובת אוקראינה ולהעביר סיוע בהיקפים משמעותיים יותר. 

הוא תקף: "בעוד שרוסיה שוחטת את אזרחינו – ממשלת ישראל נשארת ב"אזור הנוחות שלה" ונמנעת מלהגיש לאוקראינה עזרה הגנתית מינימלית. אנחנו מבקשים מישראל כלי הגנתי בדמות "כיפת ברזל" וכלים הגנתיים דומים. כפי שישראל מגינה על תושבי עוטף עזה מירי החמאס – אנחנו חייבים להגן על אזרחינו – נשים, ילדים וגברים מפני הפגזות שטובחות בהם".

השגריר הוסיף כי "תושבי ישראל מגלים כלפינו אהבה ואהדה. גם הממשלה מגלה אמפטיה בדיבורים אבל כשזה מגיע למעשים – זה כבר משהו אחר. דוגמא: ביקשנו לקבל קסדות מגן ואפודי מגן וקיבלנו כמות של כ- 10% ממה שביקשנו". לדבריו, "אנחנו מבקשים מישראל לקבל חיילים לשעבר שגפיהם נגדעו כדי להתאים להם פרוטזות – וישראל מתמהמהת. אין סיוע יותר הומניטרי מזה. מדינות באירופה כבר קלטו 250 חיילים". 

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: אבשלום ששוני)
שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק (צילום: אבשלום ששוני)

השגריר סיפר כי "חזרתי בימים האחרונים מאוקראינה: למרות שכאן, בישראל, המלחמה כבר לא מסוקרת כמעט בתקשורת - המלחמה עדיין נמשכת בכל העוצמה והסוף אינו קרוב כלל. הרוסים מפגיזים את הערים שלנו בכל יום. הם שוחטים בכוונה את האזרחים שלנו. חיילים רוסים מבצעים פשעי מלחמה בכל יום, יורים באוכלוסייה אזרחית, בוזזים, מענים ואונסים את הנשים והילדים שלנו!".
 
"עם זאת, חשוב לי להודות לאזרחים ישראלים, חברות וארגונים, שמסייעים לאוקראינה מאז היום הראשון של המלחמה. ממשלת ישראל צריכה לשקול את ההיבט המוסרי ולהחליט אם היא תצטרף לצד הצודק כמו דמוקרטיות אחרות בעולם".

לסיכום עדכן השגריר בנתונים הידועים כעת על מצב הלחימה: "המלחמה במספרים - להערכתנו, כ-40,000 אזרחים נהרגו במלחמה. 12 מיליון אוקראינים עזבו את בתיהם. 5 מיליון - יצאו לחו"ל, 7 מיליון - עקורים בתוך המדינה".