הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון נפלה השבוע בהצבעה במליאת הכנסת. חבר הכנסת יואב גלנט (הליכוד) שוחח על כך עם גדעון אוקו וענת דוידוב בתוכניתם ב־103fm והסביר מדוע חשוב יותר בעיניו להפיל את הממשלה הנוכחית מאשר להעביר את בחוק המדובר.

בפתח דבריו אמר: "סער חבר בקואליציה הלא נכונה, הרי איך אפשר שתנועה כמו רע"ם ובוודאי חברי הכנסת הערבים האחרים יתמכו במה שסער רוצה או אומר שהוא רוצה ביו"ש".

בתגובה, השיבו לו המגישים כי הליכוד הצביעה נגד החוק. גלנט השיב:  "קודם כל, עובדה היסטורית, ב-2007 כשסער היה חבר באופוזיציה הוא הצביע נגד העברת התקנות אז, בדיוק כמו שאנחנו הצבענו עכשיו. דבר שני, הסיפור מאוד פשוט, הנזק שהממשלה הזאת גורמת כל יום הוא יותר חמור מכל הדברים האחרים".

"אתם מוכנים להחיל את הנזק שייגרם לחצי מיליון תושבי יו"ש כי אתם רוצים להפיל אותם?", המשיכו המגישים. גלנט אמר בתגובה: "לא ייגרם שום נזק. שלא ייהלכו עלינו אימים, השמש תזרח בבוקר, הכול יעבוד. התהליכים הביורוקרטיים המשפטיים ייפתרו. דבר אחד ברור, את הממשלה צריך להעביר ומהר כי בכל יום שהיא מכהנת נגרם למדינת ישראל נזק אסטרטגי, בראש ובראשונה בנושאים הציוניים, הלאומיים וההתיישבותיים".

עוד אמר: "הנושא של רשת ביטחון עבור קואליציה שביסוד שלה מכוונת לכך שיש זכות וטו לתנועה אסלאמית שאיננה רוצה במדינה ציונית יהודית, לא יעלה על הדעת, לא משנה מה המחירים. כמובן שיש נקודות, כמו שהיה בנושא החיילים, שבהם אנחנו נלך איתם, אבל המטרה העיקרית היא להפיל את הממשלה ואני חושב שטוב שאנחנו עושים את זה. כל היתר זה משחקים פוליטיים. המשחקים האלה, כאשר הם מלווים ברוח גב תקשורתית, בקמפיינים ובדברים אחרים, יוצרים איזושהי תחושה שכאילו יש פה משהו נגד. בסופו של עניין, הציבור מבין היטב שהממשלה הזאת היא רעה לישראל ולכן הסנטימנט ביחד עם מה שקורה בכנסת יפיל אותה".

עוד נשאל האם הליכוד מפעיל לחצים כבדים על ניר אורבך. "באופן מובהק יש תשעה חברי כנסת, כולל גדעון סער, שישה בתקווה חדשה ושלושה בימינה, שהם פוטנציאל מיידי, למרות שדרך אגב תמיד יש פה ברבורים שחורים, ג'ינאוי זועבי לא הייתה משהו שמישהו לדעתי צפה, זה הכול בא בהפתעה, לכן המאמץ הוא על כל אחד ואחד", השיב. "פשוט אנשים חיים בשקר. הם באו עם תפיסת עולם מסוימת, מתוך השקפת עולם מסוימת. הבטיחו לבוחרים דבר מסוים ובסופו של דבר שמו אותם בצד האחר, כי מי שנוהג באוטו החנה אותם במקום שהם לא התכוונו אליו", הוסיף. 

עוד נשאל, האם הליכוד מקיים שיחות עם סער. "כל האנשים, יש איתם שיחות. אני לא מדבר על יום או שעה, באופן כללי, יש תהליך שמתמשך, באופן טבעי הדברים האלה נעשים דרך שליחים, מתווכים, שחקנים כאלה ואחרים. התהליכים האלה קורים כל הזמן וטוב שכך. הסיבה היא פשוטה, כולם מבינים שהממשלה הזאת בדרך לסיום תפקידה וההתנהגות בהתאם", הסביר גלנט. 

על השאלה האם עדיף להקים ממשלה אלטרנטיבית בתוך הכנסת הקיימת או ללכת לבחירות, ענה גלנט: "אני בטוח ב-100% שחייבים להקים ממשלה בתוך הכנסת הזאת ואני גם חושב שהדבר הזה יקרה ואני אומר את זה כבר תקופה ארוכה. אני חושב שבחירות זו אפשרות פחות טובה מאשר להקים ממשלה בכנסת הנוכחית. יחד עם זאת, אם האלטרנטיבה היחידה לממשלה הזאת זה בחירות, אז נלך לבחירות".

עוד אמר: "אני חושב שמה שהציבור צריך עכשיו ומה שהמדינה צריכה עכשיו זו החלפת ממשלה בתוך הכנסת הזאת ולא מהלך של בחירות. אני חושב שלעניין הזה יש ישימות, אני חושב שכל השחקנים הפוליטיים מבינים את זה ואני משוכנע שבסיכומו של עניין, סער ואנשיו, כאשר הם יגיעו לקראת התהום הפוליטית, מחשבתם תתחדד והם יבואו אלינו, כי האלטרנטיבה שלהם היא התאבדות פוליטית".

בנוסף, נשאל גלנט האם בנט יוכל להיות חלק ממשלה שיקים הליכוד. "אני חושב שרחוק להגיד את זה, אבל הפוטנציאל בתוך מפלגת ימינה, עוד שלושה שכולם מכירים אותם, אם הם יבואו, אז מצוין. באופן תיאורטי יש פה 63 חברי כנסת, אבל גם 62 או 61 זו התחלה טובה", ענה. 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm