סופה של הממשלה? לאחר שנרשמה לקואליציה מבוכה נוספת במליאת הכנסת, לאחר שהצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים של הרשימה המשותפת, עברה בקריאה טרומית, החלה מתקפה חריפה מצד גורמים בתקווה חדשה נגד מפלגות השמאל בקואליציה. גורמים בהנהלת הקואליציה לא נשארו חייבים ותקפו את סער. בתוך כך, באופוזיציה טוענים כי חבר הכנסת ניר אורבך, לא רק קיבל החלטה דרמטית בנוגע להמשך דרכו בקואליציה, אלא גם שיתף את ראש הממשלה. 

מתקווה חדשה נמסר כי "החלטת הקואליציה הייתה להצביע נגד החוק. בלי קשר, החלטת ועדת השרים לחקיקה הייתה להתנגד לחוק. מפלגות השמאל בקואליציה פועלים בצורה פופוליסטית ובאופן שיטתי וחסר אחריות נגד החלטות ממשלה, מפרים משמעת קואליציונית ופועלים לפירוק הממשלה". 

גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

עוד נמסר כי "רק כדי להבין את הרקע: בדיון בוועדת עבודה ורווחה, האוצר הודיע שמתכוונים להעלות את שכר המינימום. מרצ ורע"מ כעסו שלא יקבלו קרדיט על המהלך ושלא שיתפו אותם. העבודה הצטרפה ל'חגיגה' כי זה חוק גם של נעמה לזימי".

בתגובה, גורמים בהנהלת הקואליציה תקפו את שר המשפטים: ״סער לא סופר את החלטות הנהלת הקואליציה והכנסת שנציגי המפלגה שלו הם חלק ממנה. הוא הכיר את החלטת ההנהלה לא להצביע על החוק וחיכה לדקה ה90 כדי להטיל וטו במטרה לייצר כאוס וחוסר יציבות״. גורם בכיר בכנסת מסר: "ריידא, ביטון, היום- בסוף מפלגות השמאל יהיו הקטר שיוביל את רכבת ביבי חזרה לשלטון".

בתוך כך, באופוזיציה טענו כי חבר הכנסת אורבך שוחח עם ראש הממשלה, נפתלי בנט, בעניין עתידו בקואליציה. יצוין כי אף גורם בסביבת ח"כ אורבך לא אישר עד כה את הדיווחים על החלטתו לפרוש,לכאורה. בקואליציה אומרים כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

חבר הכנסת ניר אורבך במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חבר הכנסת ניר אורבך במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כאמור, חברי הכנסת ממפלגת העבודה ומרצ יצאו מהמליאה טרם ההצבעה, חה"כ ג'ידא רינאוי-זועבי תמכה בניגוד לחבריה. בהמשך מסרה: "הצבעתי היום בעד הצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים לשעה، ראוי לציין כי ח״כ אחמד טיבי הוא זה שיזם את ההצעה. העלאת שכר המינימום תסייע בצמצום פערי השכר, בחיזוק מעמדם של עובדים בשכר נמוך, תגביר את הגמישות הניהולית במגזר הפרטי והציבורי ותספק יציבות ביחסי העבודה. הצבעתי עם החוק מוכיחה את תמיכתי בכל חוק שיועיל לחברה הערבית ולאוכלוסיות החלשות".