ממשלת בנט-לפיד תאבד אצבע נוספת? חבר הכנסת ניר אורבך קיים מגעים עם סיעת הליכוד בנוגע לשריון במפלגה, במידה ויחליט לפרוש מהקואליציה. בתוך כך, באופוזיציה טענו כי חבר הכנסת אורבך שוחח היום (רביעי) עם ראש הממשלה נפתלי בנט בעניין עתידו בקואליציה. יצוין כי אף גורם בסביבת ח"כ אורבך לא אישר עד כה את הדיווחים על החלטתו לפרוש, לכאורה. בקואליציה אומרים כי ההחלטה הסופית טרם התקבלה.

במקביל, חברת הכנסת עידית סילמן שלחה איומים לעבר ראש הממשלה נפתלי בנט וחבר הכנסת אורבך, במידה ויכריזו עליה כפורשת, כך דווח בחדשות 12. סילמן אמרה כי "כדאי להבהיר לאורבך מה יש לי. כל ההתכתבויות שלו, כל הדוחות של הבית היהודי, יש גם אנשים שהעבירו לי חומרים נוספים, ניר יצא גמור מזה. לא אסתום את הפה".

עידית סילמן וניר אורבך בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)
עידית סילמן וניר אורבך בכנסת (צילום: מרק ישראל סלם)

סילמן הוסיפה: "אני מתכוונת להוציא את זה אם ניר יפריש אותי, אין לי עניין להיכנס בו כל עוד לא יתחילו את תהליך ההפרשה שלי". גורמים באזור סילמן סיפרו כי "ברור שהיא סוחטת אותו". עם זאת, סילמן עצמה מכחישה את הדיווח והדגישה כי "לא היו דברים מעולם. היינו חברים וכך זה ישאר".

 ח"כ יוליה מלינובסקי הגיבה על פרסום האיומים מצד ח"כ סילמן על ח"כ אורבך ומסרה: "‏אם הדברים אכן נכונים הרי שמדובר בעבירה פלילית של סחיטה באיומים. על היועמ"שית לממשלה לפתוח בבדיקה של חשד בעבירה פלילית מצד חברת הכנסת סילמן". 

חברת הכנסת עידית סילמן במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חברת הכנסת עידית סילמן במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הדברים מגיעים ברקע הדיווחים לפיהם ח"כ אורבך מנהל מגעים עם גורמים בליכוד, על מנת לשריין לעצמו מקום ברשימת המפלגה בכנסת הבאה. עם זאת, אורבך עצמו טרם קיבל החלטה בנושא כאמור, כך לפי דיווח בוואלה!. בתוך כך, ברקע הדיווחים כי בכוונת אורבך לקיים מסיבת עיתונאים, חבר הכנסת הבהיר כי אינו מתכוון לקיים אחת.

השמועות עולות יומיים בלבד לאחר עימות חריף בין ניר אורבך למאזן גנאים (רע"מ), בעקבות הצבעתו של האחרון נגד הארכת התקנות ביהודה ושומרון בניגוד לעמדת הקואליציה. לאחר ההצבעה תקף אורבך: "אתם לא רוצים להיות שותפים, הניסוי איתכם נכשל". חבר הכנסת אחמד טיבי הגיע לעזרתו של גנאים וסדרנים הוזעקו למקום על מנת להפריד.