לאחר שהצעת החוק להעלאת שכר המינימום ל-40 שקלים של הרשימה המשותפת עברה בקריאה טרומית, נראה כי הקואליציה לא מצליחה להתייצב ולהעביר את חוקיה, בעוד האופוזיציה מעבירה חוקים כרצונה. הערב (חמישי) הגיע שר האוצר אביגדור ליברמן לראיון באולפן חדשות 12, על מנת להתייחס לקשיי הממשלה והשפעת עליית שכר המינימום על המשק כמו גם ליתר המשברים שעוברים על הקואליציה.

נעמה לזימי בדמעות במליאה בדיון על שכר המינימום (צילום: ערוץ הכנסת)

"שכר מינימום זה הרבה יותר מכל השכר מינימום שמעבירים בכנסת. העברנו לפני שבועיים חוק בכנסת נקודות זיכוי ומענק עבודה ל-800 אלף איש 4,000 ל-14 אלף שקלים. היתרון של מענק עבודה זה שאתה לא מגלגל את זה למעסיק, זה מאותם עודפים שיש לנו, כולל מחודש מאי", הסביר ליברמן.

עוד הוא טען כי "אין כאן באמת דיון כלכלי מהותי, אם הייתה כאן ממשלה אחרת היינו פועלים לפי ההיגיון הכלכלי. אנו נפעל לפי היגיון כלכלי, שוחחתי עם ראש הממשלה, החלטנו שאנו דוחים דיוני תקציב, עושים סדר, כולנו חייבים להיות אחראים על מה שהם עושים. ההצבעה הייתה בניגוד להחלטת וועדת שרים לחקיקה, התקציב שאעביר יהיה תקציב אחראי, כרגע אנחנו מקפיאים את זה".

על פרשת תקנות איו"ש אמר שר האוצר כי "זו פגיעה קשה, זו בגידה מצד אותם מפלגות אופוזיציה שהצביעו נגד, זו בגידה במפעל ההתיישבות, נניח הן לא עוברות - אז אני בראשון ליולי לא אהיה שר, סמוטריץ' לא יהיה חבר כנסת ו-250,000 מצביעים ביו"ש לא יוכלו להצביע".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אני חושב שכרגע חייבים לסדר את הקואליציה, אנחנו נדע לסדר ונדע להגיע לסוף מושב הקיץ וגם נעביר בממשלה את התקציב, וגם התקנות בסוף יסתדרו", הדגיש ליברמן.

על המשבר במערכת החינוך בין המורים לבין אנשי האוצר טען ליברמן: "אני חוזר ואומר, אנחנו בעד להעלות שכר המורים, אין חולק ששכר המורים לא נכון, כרגע יש כמה ויכוחים, מי שמרוויח 7000 שקלים חייב לקבל תוספת יותר גדולה ממי שמרוויח 14000. המחלוקת העיקרית, לפניה לא נלך לשום הסדר, זה לעשות סנכרון במערכת החינוך לחופשים במשק, מערכת החינוך זה גם מורים וגם ילדים, זה שאין סנכרון עולה לנו כ-150 מיליון שקלחם, מעל 6 מיליארד שקלים שאפשר להשתמש בהם לטובת מערכת החינוך. אנחנו פעם אחרונה חתמנו הסכם בהסתדרות המורים, עד שאנו מגיעים להסכם קיבוצי חדש חייבים לעמוד על זה שיהיה סנכרון בחופשים, פשוט להגיע לסנכרון בין החופשים".

בנוסף הוא התייחס להסדר ניגוד העניינים עליו חתם לאחרונה: "ראית ניגוד עניינים של ביבי? לא. אף אחד לא הגיש ניגוד עניינים כמוני. דרשתי שזה יהיה הכי מפורט שאפשר, אני מקפיד לא לקחת חלק בשום דבר. למשל אותו מס מיוחד לרוכשי דירות להשקעה, זה בניגוד לאינטרסים שלהם, אני מקפיד שבכל דיון שאני נמצא בו שיהיה יועץ משפטי של משרד האוצר, מבחינת נראות, בניגוד לכל שרי האוצר האחרים דרשתי להגיש הכי מפורט הצהרת ניגוד עניינים, שנה שאחרי נכנסת לתפקיד? זה לא בגללי, למשל עצם זה שאסור להיפגש עם ראש עיריית ירושלים".