המתיחות במערכת הפוליטית: סטלה ויינשטיין, מנכ"לית מפלגת ימינה, שוחחה הבוקר (חמישי) עם ענת דוידוב וטל שלו על האירועים האחרונים במפלגה. "זו תקופה לא פשוטה ומאתגרת מאוד", אמרה בראשית דבריה ב-103FM, "עברנו שנה מאוד מורכבת, ואני מקווה שנמשיך לצלוח את כל המשברים. מונחים פה על כף המאזניים הערכים של לעבוד למען האזרחים והיומיום שבמדינת ישראל".

היא התייחסה לדיווחים לפיהם ניר אורבך, חבר כנסת ממפלגתה, מנהל משא ומתן מהליכוד, ונשאלה מדוע קצה נפשו. ויינשטיין השיבה: "זאת שאלה נהדרת, אני חושבת שבמיוחד בגלל ההטרוגניות הלא פשוטה של הקואליציה הזאת, אבל אני מאוד מקווה ומאמינה שיחד אנחנו נצליח לקבל את ההחלטה הנכונה".

דיברת איתו בימים האחרונים?
"לא, אני סומכת עליו. אני מכירה את האדם הטוב וההגון שהוא".

גם הליכוד מדבר איתו ומאוד רוצה אותו לחיקו.
"אני בטוחה. הוא בן אדם ערכי ומצוין. אני מקווה שבסופו של דבר הוא יקבל את ההחלטה הנכונה ויפעל מתוך שיקול דעת למען האזרחים, ולא יקבל החלטה נמהרת, כי יש לנו עדיין עבודה לעשות ורפורמות שצריך לקדם. הוא ורבים מחבריי חולקים איתי את התשוקה שלי לתמיכה בעלייה ובקליטה, את הקידום של הרפורמות עם בעלי העסקים. עשינו עבודה לא רעה בשנה הזאת וכולי תקווה שנצליח לצלוח גם את המשבר הזה. יש איזושהי תובנה של פוליטיקאים, של כל הזמן להסתכל על המנדט הבא וזה לא מה שעומד על הפרק".

אורבך במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אורבך במליאת הכנסת (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בהמשך הריאיון, ויינשטיין התייחסה להצבעתה של חה"כ עידית סילמן נגד עמדת הקואליציה. בניגוד לאיומים שהושמעו עם פרישתה, לא נרשמה תגובה בקואליציה למהלך. "דעתי על עידית סילמן נשמעה היטב בימים האחרונים, אני כן מאמינה שיש לנקוט בצעדים כנגד פוליטיקאים שנכנסים לא מתוך שליחות ציבורית. עמדתי היא שצריך להפריש אותה ולנקוט צעדים נוספים", תקפה, "עמדתי היא, שלו היתה לה היושרה להבין שאת המנדט שהיא אוחזת בו כבן ערובה, לא היא הביאה - היא הייתה מתפטרת מהמפלגה".

אז למה לא עושים את זה?
"כי בסוף אני שחקנית צוות, להבדיל ממנה כנראה. יש לנו סיעה, ואת ההחלטה הזאת אנחנו מקבלים כסיעה. זה לא נובע מפחד, זה נובע מהתובנה שיש לנו עוד המון דברים חשובים לעשות למען הציבור בישראל".

המגישות ציינו כי אתמול פורסמו ציטוטים של חברת הכנסת, מהם עולה במובן מסוים, כי ייתכן שהיא סוחטת את הקואליציה. ויינשטיין נשאלה האם הסיבה שהמפלגה טרם הפרישה אותה - היא טענתה לכך שמחזיקה חומרים על אורבך, מימיו בבית היהודי. היא השיבה: "זה בעיקר מגוחך. לא להרבה פוליטיקאים יש את הזכות להתחנך בשנתם הראשונה בפוליטיקה הישראלית על ידי אדם ערכי, מוסרי וישר כמו ניר אורבך, ולי הייתה את הזכות הזאת. כמנכ"ל הבית היהודי לשעבר, הוא ליווה אותי צעד-צעד בתפקיד הזה", הדגישה.

מנכ"לית ימינה סטלה ויינשטיין נגד עידית סילמן. צילום: ערוץ הכנסת

אם יש לה חומרים מפלילים לכאורה, שתלך למשטרה.
"זה גם מה שאני אומרת, אבל יש לי תחושה שאין כלום".

זאת רק תחושה או שאת יודעת משהו?
"לא. כמו שאמרתי, ידידי ניר אורבך הוא אחד האנשים הישרים ביותר שישנם בפוליטיקה הישראלית. הוא אדם ערכי ומוסרי שלרבים וטובים יש עוד הרבה מה ללמוד ממנו, וזה מגוחך, הטענות האלה. אני מאוד מקווה שאלה שמועות וזה לא נכון".

המגישות שאלו האם ויינשטיין יודעת לספר מהן ההערכות לגבי הימים הקרובים, והיא השיבה: "המידע שיש בידיי זה שנכון לעכשיו אין החלטה ברורה ביחס לפרישתו של חבר הסיעה ניר אורבך מהקואליציה. אני מאוד מאמינה ומקווה שנצליח יחד לקבל את ההחלטה הנכונה. אני לא נביאה, אני לא יודעת מה בסופו של דבר ידידי ניר יחליט. אני בטוחה שכל החלטה שהוא יקבל, היא ההחלטה הטובה ביותר עבור האזרחים במדינת ישראל".

"אני מאוד מקווה שתהיה ימינה בבחירות הבאות, אבל כמו שאמרתי, הנבואה ניתנה לשוטים. בסופו של דבר, מה שאותי מניע זה לא איזה משחק פוליטי של מנדטים, זה איפה אנחנו נצליח לעבוד בצורה הטובה ביותר למען האזרחים במדינת ישראל", סיכמה ורמזה לחיבורים אפשריים, "הכל אפשרי בפוליטיקה הישראלית".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm