בצל המשבר בקואליציה: "מרצ והעבודה סיימו את דרכן", כך טען היום (חמישי) השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' בריאיון לגל"צ. לטענתו, צריך לפרק את המפלגות ולהקים גוף סוציאל-דמוקרטי חדש בישראל, "שמאל אמיתי, לא חיבור מלאכותי. גוף כזה יביא יותר מ-10 מנדטים".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

פריג' גם מתח ביקורת על חברתו למפלגה ג'ידא רינאווי-זועבי שהצביעה בניגוד לעמדת הקואליציה בהצעת החוק להארכת תקנות יהודה ושומרון. "היא פישלה. היא רצתה להשאר עם ראש מורם, יפה מאוד - הקואליציה לא מתאימה לך, קחי את עצמך, תודה. בקואליציה יש פשרות, אתה לא יכול לקחת מה שאתה רוצה", תקף. 

חברי הכנסת מאזן גנאיים וג'ידא רינאווי זועבי במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת מאזן גנאיים וג'ידא רינאווי זועבי במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

כאמור, הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון נפלה השבוע בהצבעה במליאת הכנסת, ברוב של 58 מתנגדים לעומת 52 תומכים. ההצבעה נפלה עם התנגדותם של חברי הכנסת מאזן גנאים וחברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי. שאר חברי מפלגת רע"מ לא נכחו במליאה, ואילו חבר הכנסת עידית סילמן בחרה שלא להצביע. 

סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ) הגיב לדברי השר, וציין: "שמחתי לשמוע שחברי פריג' שואף לשמאל גדול וחזק, עד שנגיע ליעד הנכסף - כדאי להשקיע את כל מה שניתן בהגדלת מרצ, בגיוס המוני צעירים וביצירת תנועה דינאמית ואקטיבית שמעלה סומק בלחיי השמאל הציוני". 

מזכ"ל מפלגת העבודה ערן חרמוני אמר בתגובה: "הפוך, עיסאווי, הפוך. מפלגת העבודה לא נועדה להיות מפלגת נישה כמו מרצ, ולכן עלינו ליזום מהלכים שיחזירו את העבודה למקום הרבה יותר מרכזי ומוביל. בכל הכבוד לצעקות הגוועלד המסורתיות של מרצ, הדבר האחרון שמפלגת העבודה צריכה לעשות הוא להקים מסגרת נישתית קטנה עם מרצ או פליטיה".

הוא הוסיף עוד כי "על מפלגת העבודה ליזום חיבורים גדולים לכיוון המרכז, שייצרו גוש גדול ויחזירו אותה להתמודד על השלטון. יש בישראל ציבור רחב המאמין בעמדות מרכז-שמאל ציוני וחברתי קלאסי, אשר תמיד היו בליבת ערכי תנועת העבודה. התפקיד של מפלגת העבודה להיות בית עבור הציבור הגדול הזה". 

חה"כ אמילי מואטי (העבודה) הוסיפה: "מפלגת העבודה היא מפלגה דמוקרטית, שנשענת על רגל מדינית ורגל חברתית. כל מי שמאמין בהסדר מדיני, בשוויון הזדמנויות ובחופש דת מוזמן להתפקד כדי לבחור את מועמדי המפלגה לכנסת ולהבחר מטעמה. זה כולל את החברים בכחול לבן וגם את החברים במרצ, שהגיעו למסקנה שמפלגת העבודה היא בית".