ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי התראיינה הבוקר (שישי) בכאן ב', והגיבה להכחשתו של שר החוץ יאיר לפיד לאחר שטענה כי הבטיח לה לקדם הקמת יישוב ערבי לתושבי שני כפרים בגליל שגורשו בשנת 1948, טענה אותה הכחיש לפיד, שטען כי "לא היה ולא נברא. מדובר בהזיה".

במקביל, גורמים מקורבים לח״כ זועבי סיפרו כי מזכיר הממשלה שלום שלמה נפגש כמה פעמים עם ח״כ זועבי בלשכתה ובמזנון הכנסת בכדי לקדם רעיון הקמת ישוב ערבי לתושבי איקרית וברעם ובחינת אופציות אצל כמה ח"כים מפלגות הימין בכדי לתמוך ברעיון. 

זועבי סיפרה כי "אני מלווה את הסוגיה הזו עוד מינואר, בעקבות בקשתו של מנסור עבאס. אם אני הוזה ושקרית כמו שלפיד טוען, איך זה שלפני חודש הוא רצה למנות אותי כקונסול בשאנגחאי?". כמו כן, היא שלחה מסר ישיר ללפיד ואמרה: "רוצה הוכחות? לא כדאי לך שאני אגיע למצב הזה". 

בהמשך סיפרה: "הצגתי בפני לפיד דרישה אחת שיפטור אותי מתמיכה בחוקים שהם נגד קו מצפוני, נגד החברה הערבית. הייתה לי בקשה אחת,  להציג סוגיות חשובות לחברה הערבית, וסוכם שנתחיל לעבוד על זה". באשר לדרישתה לפטור אותה מתמיכה בחוקים שהם "נגד קו מצפונה", טענה זועבי כי לפיד הבטיח שיתקיים דיון בנוגע לכל חוק בצורה פרטנית.

ח"כ זועבי נשאלה האם קיבלה הבטחה כלשהי מלפיד או מסביבתו באשר למימוש המהלך: "התחלנו לדבר על זה ואז הרבה דברים לצערי הרב נבלמו, נמרחו, הופסקו וכולי. אבל אי אפשר להגיד שלא היה ולא נברא". היא נשאלה גם האם לדעתה לפיד הבטיח לה הבטחות שווא ועל כך ענתה כי "אני לא יודעת, אפשר לשאול אותו". בהמשך טענה כי היא לא נמצאת בקשר עם מי מסביבתו של שר החוץ.