שר הבריאות ויו"ר מפלגת "מרצ" ניצן הורוביץ נדבק בנגיף הקורונה ושוהה בבידוד, ועל כן נאלץ להחמיץ את מצעד הגאווה שנערך היום בתל אביב, "בפעם ראשונה מאז ומעולם", לדבריו. הורוביץ שוחח הבוקר (שישי) עם גדעון אוקו ב-103FM על העלייה בשיעורי התחלואה, מצעד הגאווה והמשבר הקואליציוני, ומתח ביקורת חריפה על חברת סיעתו ג'ידא רינאוי זועבי: "צריכה להחזיר את המנדט אם היא לא מסוגלת להצביע עם הקואליציה".

מאוחר יותר גם סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, פנה לח"כית: "ג'ידא זו פנייה אישית אך גלויה אליך", כתב גולן. "נכנסת לכנסת מכוחם של 203 אלף בוחרים שדורשים מאיתנו, נבחרי הציבור לייצג אותם. הבוחרים האלה ועוד מאות אלפי אנשים רוצים בהמשך קיום הממשלה, ולכן אם נותרה בך טיפה של יושרה אישית זה מה שעלייך לעשות:  להצהיר בגלוי ובפומבי שמרגע זה תצביעי עם הקואליציה ותשמרי על משמעת קואליציונית, או שתחזירי את המנדט לכנסת, תחזירי את המנדט לבוחר ותתפטרי מהכנסת כי, כאדם ישר, אינך יכולה עוד. זה לא מאוחר לשוב על עקבותייך. השותפות היהודית - ערבית שיצרנו בממשלה הזו היא אירוע פורץ דרך. אין לך רשות להרוס, אין לך מנדט לחבל בעתיד של כולנו".

הורוביץ התייחס בתחילת הראיון לעלייה בשיעורי התחלואה ואמר "זה תפס גם אותי, אני מרגיש בסך הכל בסדר אבל אני עדיין חולה אז אני בבית, בבידוד. זה מה שצריך לעשות כל אדם שנדבק - להיות בבידוד. הוא הוסיף כי , "הקורונה איתנו כל הזמן, היא אף פעם לא נעלמה. יש עכשיו עלייה, בהחלט עלייה ברורה, גם במספר הנדבקים, מקדם ההדבקה גבוה ובמספר החולים קשה יש דווקא ירידה".

על היערכות משרד הבריאות אמר כי "אין עוד מסקנה חותכת כי זה דבר די חדש של כמה ימים. אנחנו עוקבים אחרי זה וכבר הוצאנו הנחיות לזהירות, הצורך להמלצה לאנשים מבוגרים ובסיכון לשים מסכה. זה אגב מומלץ לכל מי שרוצה להיזהר".

בהמשך נשאל האם המסכות יחזרו כתקנה ועל כך השיב "כרגע לא. יש הנחיות שהן עדיין בתוקף - חובת מסכה בבתי חולים ומוסדות רפואיים וכמובן הצורך להישאר בבידוד ולא להדביק אחרים. זה הדבר המשמעותי ביותר. כרגע אנחנו רואים שההדבקה היא בתת ווריאנט של האומיקרון, שהוא יותר מדבק, אין לנו שום אינדיקציה שזה גורם למחלה קשה יותר או לפגיעה אחרת. זה כרגע המצב, אנחנו עוקבים, כל האמצעים בידנו ואנחנו ממש על זה רצוף".

על המשבר בקואליציה אמר השר: "אני מנסה לעשות כל מה שאני יכול ועושה כל מה שאני יכול כדי לשמור על הקואליציה והממשלה. זו ממשלה מאוד חשובה, שעושה דברים טובים, ולמשל אופן הטיפול שלנו בקורונה הרבה יותר מוצלח ונכון. זו ממשלה שחשוב שתמשיך, יש קשיים, זה נכון, הקואליציה מאבדת את הרוב שלה. צריך לעשות כל מאמץ כדי לשקם את זה ולהמשיך בדרך כי אני חושב שהאלטרנטיבה שמצפה מעבר לפינה היא נוראית".

במענה לשאלה האם "מרצ" סיימה את דרכה ההיסטורית השיב הורוביץ: "לחלוטין לא. מה שכן, בהחלט זה רעיון שאני תומך בו הרבה שנים של איחוד השמאל, אני בעד. 'מרצ' היא מפלגה שמובילה סט של ערכים ששום מפלגה אחרת היום לא מובילה אותו וגם ההישגים שלנו בממשלה מראים את זה. אנחנו עכשיו בנקודת קושי, ח"כ זועבי לא מצביעה בהתאם להחלטות 'מרצ'. היא הוציאה את עצמה ממרצ, היא לא רואה בעצמה חלק ממרצ".

עוד אמר השר, כי הוא חושב שזועבי "צריכה להחזיר את המנדט ואם קשה לה והיא לא מסוגלת להצביע על פי החלטות הקואליציה והמפלגה היא צריכה לוותר על תפקידה, להחזיר את המנדט ואנחנו נוכל להמשיך הלאה. יש כבר וכמה חברי כנסת שנבחרו במפלגות מסוימות והחליטו לעשות דין לעצמם, זה לא הגון ולא ראוי. הבחירות בישראל הן לא אישיות, הן בחירות לרשימות, למפלגות, ולכן אם למישהו או מישהי קשה עם הקואליציה, עם מפלגה מסוימת ועם המצב, הוא יכול פשוט להחזיר את המנדט וללכת הביתה".

לאחר מכן התייחס לרשימת הדרישות של חברת הכנסת זועבי משר החוץ יאיר לפיד: "אני לא רוצה להיכנס לזה, אין טועם להיכנס לזה. זה לא עניין לחבר כנסת כזה או אחר לנהל מו"מ. יש קואליציה שמורכבת מכמה מפלגות והן הגורם שמרכיב אותה. אם חבר כנסת לא מתאים לו, לא נראה לו, הוא רוצה אחרת, ויש כמה כאלה לצערי כי החוק מאפשר את המצב הלא תקין בעיניי. אתה לא בוחר חבר כנסת מסוים אתה בוחר מפלגה בגלל העמדות שלה, המקום שלה, ההבטחות שלה, לא חבר כנסת כזה או אחר. אם חבר כנסת כזה או אחר לא טוב לא, לא מתאים לו, שיחזיר את המנדט. זה מה שצריך לעשות וזה הדבר ההגון והראוי לעשות".

במענה לשאלה האם הוא תומך באיחוד משמעותי יותר בשמאל השיב הורוביץ: "אני לא נכנס פה לכל בורסת השמות שמלווה אותנו כל מערכה פוליטית, יש שמות חדשים וכל מיני כוכבים. אני לא נכנס. אני מדבר על השמאל הבסיס האידיאולוגי שלנו, ואני חושב שהוא צריך להיות מחנה רחב ומאוחד. זו הדעה שלי הרבה שנים, זה לא חדש. עכשיו, המשימה היא לא לחשוב על בחירות ולהיערך לכל מיני קומבינות פוליטיות אלא לשמור על הממשלה הזו כי היא ממשלה טובה".

לאחר מכן נשאל האם הוא רואה דרך שבה בנט משכנע את אורבך: "מלכתחילה כשהקמנו את הממשלה זה היה נראה בלתי אפשרי אבל תזכור באיזה מצב היינו, היינו אחרי ארבע מערכות בחירות, לא היה תקציב, היה פה ראש ממשלה נאשם וממשיך לכהן בעוד המשפט שלו מתנהל בירושלים", השיב. "זה היה בלתי נסבל, עשינו את המעשה הזה, זה היה נס פוליטי, אף אחד לא האמין והצלחנו. אני חושב שעכשיו גם אפשר להצליח. אני רוצה להיות שלם עם עצמי שאני עושה הכול כדי שזה יעבוד".

לסיום התייחס השר למצעד הגאווה ואמר כי "יש לנו המון הישגים. במשרד הבריאות עשיתי מהפכה בתחום הזה, אבל כן, זו רק חצי הכוס המלאה. יש גם חצי כוס ריקה ששם יש הרבה אלימות והומופוביה בכל מיני מקומות בארץ ובזה אנחנו נלחמים. המצעדים האלה, לא רק בתל אביב, זו גם חגיגה גדולה אבל גם מאבק כדי שבאמת נגיע לשוויון זכויות מלא והאלימות וכל השנאה תעלם. זה חג שיש בו גם הרבה אלמנטים של מחאה וזה מה שיפה בו לדעתי. צריך לאחל שיבואו כמה שיותר אנשים למצעדים, שלא יחששו ויפחדו, אנחנו מדינה חופשית ויכולים לצעוד בראש מורם. שיהיה לכולם חודש גאווה שמח".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103fm