על רקע המשבר הפוליטי בו נמצאת הקואליציה ואי הוודאות באשר להצלחתה להמשיך להתקיים, התארחו הבוקר פרשני חדשות 12 דפנה ליאל וירון אברהם בתוכניתו של גדעון אוקו ב-103FM, והתייחסו למצב השברירי. "אורבך רוצה לראות שינוי, הוא לא מוכן להיות בממשלה שקמה כל בוקר לדרישות של אחד מחברי הכנסת של רע"מ או מרצ ורוצה לראות האם יש פה דרך להחזיר את הממשלה לפסים", אמרה ליאל.

ליאל התייחס למשמעות העברת חוק יו"ש להמשך קיומה של הקואליציה: "זה גם יהיה בטח פקטור בלחצים על אורבך. אבל היה ולא הצליחו לסדר את הפלונטר הזה שנראה כדרך ללא מוצא, זה בהחלט יכול להיות עניין של כמה ימים, אולי שבוע שבועיים אבל לא הרבה מעבר" (עד לפירוקה של הממשלה).

היא התייחסה גם לחשיפת הפרטים באשר למגעים שמנהל שר המשפטים, גדעון סער, עם נתניהו: "הדבר המשמעותי שעומד בין שני האישית האלו, זאת בעיית חוסר אמון קיצונית בה סער חושש שנתניהו יכניס אותו לממשלה ויעשה לו גנץ. ברגע שזה לא יתאים לו יפרק, ואז ישאר לנצח ראש ממשלת המעבר כשסער כבר מרוסק והאלטרנטיבה שלו מפוררת". 

היא הסבירה את העדפתו של נתניהו לבחירות, על אף שביכולתו להקים ממשלת ימין עוד בכנסת הנוכחית: "אין אפשרות לממשלת ימין כי נתניהו לא מוכן לשלם את המחיר. זה דבר מדהים, נתניהו מעדיף בחירות כשיש לו ממשלת ימין ביד רק כדי לא להבטיח שמישהו אחר יהיה ראש ממשלת המעבר אם הוא עצמו יפיל את הממשלה. כשחושבים על זה  אירוע מדהים למדי".

ירון אברהם התייחס גם הוא לשבריריות הקואליציה, ולא נשמע אופטימי בנוגע להמשך קיומה לטווח הארוך: "ברור שזו שאלה של מתי, נראה לי שגם לפיד ובנט מבינים את זה והם קצת משחקים פה על זמן שאול. האם הם יצליחו למשוך עד סוף כנס הקיץ ואז זה מבטיח להם עד נובמבר או שהעסק מתפרק כבר בשבועות הקרובים. זה תלוי באיש אחד - ניר אורבך.

הוא התייחס גם לטענות כלפי סילמן כי היא מבצעת סחיטה באיומים כנגד ח"כ אורבך: "זה נראה הכי קרוב לסחיטה פוליטית לכאורה וזו הסיבה שאתה רואה גם את הקריאות של התנועה לאיכות השלטון והתנועה לטוהר המידנות ליוע"משית לפתוח בחקירה בעניין הזה".

אברהם הצביע על הבעיה העיקרית בעיניו שנשקפת מקואליציית 61 כמו זו: "העניין הזה שזאת האצבע ה-61 (חברי הכנסת הערבים) זה עניין בעייתי. אתה פוגש אותו כשאתה רואה הסלמה בהר הבית, עלול לפגוש אותו כשתראה הסלמה בעזה, זה בעייתי ובמידה מסוימת תהליך ההשתלבות הזה שראינו בשנה האחרונה, אני לא בטוח שבמבט על שתי החברות ביחד קדימה למערכות הבחירות הבאות זה אכן משהו שיכול לקרות בממשלות הבאות".