ראש הממשלה החלופי ושר החוץ, יאיר לפיד, התייחס היום (שישי) למשבר בממשלה ובקואליציה וכתב: "אני מאמין בממשלה הזו, ואני אלחם עליה. מפני שהיא הדבר הנכון למדינת ישראל. מפני שייאוש הוא מצב רוח מטומטם. מפני שהאמת צריכה לנצח את השקר. אם הממשלה הזו תיפול, הלקח יהיה שהפוליטיקה שעובדת היא זו של הרעל וההסתה. אני מסרב להסכים לזה. אני מסרב להפסיק להיאבק על הזכות לחיות במדינה שבה אנשים שחושבים אחרת יודעים לעבוד יחד, לחיות יחד, לאהוב את ישראל ביחד".

בהמשך, העביר לפיד מסר לחברי הקואליציה המתנדנדים ואמר: "כל מי שמסכן את הממשלה הזו מבפנים, צריך לדעת שהוא ישלם על זה מחיר. אני מציע לכם עסקה טובה יותר: להלחם יחד על הממשלה הזו. להחזיק אותה. להחליט שאתם חלק מנבחרת מנצחת, לא מקבוצה שהפסידה לעצמה.  הממשלה הזו הוקמה נגד כל הסיכויים. אם צריך, היא תמשיך לפעול נגד כל הסיכויים".

חברי הכנסת מאזן גנאיים וג'ידא רינאווי זועבי במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
חברי הכנסת מאזן גנאיים וג'ידא רינאווי זועבי במליאה (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

"אף אחד לא נכנע לשום 'מסמך דרישות'"

כמו כן, התייחס לדיווחים לפיהם התחייב בפני ח"כ זועבי לקדם הקמת יישוב ערבי לתושבי שני כפרים בגליל שגורשו בשנת 1948, ואמר: "אני רוצה להציע משימה לכל אלה ששאלו בימים האחרונים איך אפשר לעזור: תלמדו את האמת. תקדישו לה כמה דקות. תבדקו את העובדות ותפיצו אותם. הממשלה הזו מתנגדת פה אחד לזכות השיבה ואף אחד לא נכנע לשום 'מסמך דרישות' הזוי. אתם תגלו שרוב מה שרץ ברשתות הם שקרים שמבוססים על זה שלא בדקתם", הוסיף.

 מוקדם יותר אמרו גורמים מקורבים לח״כ זועבי סיפרו כי מזכיר הממשלה שלום שלמה נפגש כמה פעמים עם ח״כ זועבי בלשכתה ובמזנון הכנסת בכדי לקדם רעיון הקמת ישוב ערבי לתושבי איקרית וברעם ובחינת אופציות אצל כמה ח"כים מפלגות הימין בכדי לתמוך ברעיון. זועבי סיפרה כי "אני מלווה את הסוגיה הזו עוד מינואר, בעקבות בקשתו של מנסור עבאס. אם אני הוזה ושקרית כמו שלפיד טוען, איך זה שלפני חודש הוא רצה למנות אותי כקונסול בשאנגחאי?". כמו כן, היא שלחה מסר ישיר ללפיד ואמרה: "רוצה הוכחות? לא כדאי לך שאני אגיע למצב הזה". 

פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)
פגישת יאיר לפיד וג'ידא רינאוי זועבי (צילום: ללא)

עוד אמר כי "תלמדו את האמת ותגלו שרוב אזרחי ישראל חיים היום טוב יותר ממה שחיו לפני שנה. תלמדו את האמת ותראו שבכל הפארמטרים החשובים – המצב הביטחוני, המצב הכלכלי, המאבק בגרעין האיראני, הפשיעה בחברה הערבית, הביטחון האישי, יחסי החוץ שלנו – מצבה של ישראל השתפר באופן משמעותי. תלמדו את האמת ואל תעצרו בזה - תספרו אותה לכל מי שמוכן לשמוע, וגם לכאלה שלא".

"ואם יקרה אסון והממשלה הזו תיפול מכובד השקרים, גם אז נמשיך להלחם. כולם יגידו, כמו בפעם הקודמת, שבטח נפסיד, והם ימשיכו להגיד את זה עד שננצח. עשינו את זה כבר פעם, אם צריך נדע לעשות את זה שוב. רק ביחד ננצח", סיכם.