מתקפה חריפה: שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד פרסם הבוקר (שבת) פוסט בפייסבוק, בו תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו והאשים אותו בהפצת "שקרים גסים ובוטים" נגדו. 

הפוסט של לפיד הגיע כתגובה לדברים שכתב העיתונאי שי גולדין, אותם שיתף נתניהו. בפוסט טען גולדין ששר החוץ עסוק בעיקר בלהיפגש עם עיתונאים במקום לבצע את עבודתו, וכן שהתחייב לחברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי להשיב פליטים פלסטינים לישראל כחלק מהסכם החזרה שלה לקואליציה. עוד נטען כי ההסכם אודותיו לפיד מהלל את עצמו עם פיפ"א לכניסת ישראל לקטאר בזמן משחקי המונדיאל, הוסכם בתקופת נתניהו.

"מכונת השקרים של נתניהו עובדת שעות נוספות", כתב לפיד, "נתניהו פרסם, לא בפעם הראשונה, פוסט שעוסק בי באופן אובססיבי. הפעם הוא שיתף פוסט של שי גולדין שאפילו במונחים שלו, שזה לא קל, מכיל כמות שקרים מרשימה במיוחד. למען הסדר הטוב, החלטתי לענות לו הפעם".

לטענתו, בפוסט המדובר הופיעו "שלושה שקרים גסים ובוטים". ובהמשך פירט לפיד את גרסתו לדברים: "לטענתם חשף ערוץ 14 את יומן הפגישות שלי אשר מוכיח שאני עובד רק כמה שעות ביום, אבל נפגשתי עם 30 עיתונאים בחצי שנה. אם ערוץ 14 היה עוסק בעיתונות, הוא היה יודע להבדיל בין עבודה ליומן פגישות".

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"בקיצור, אין שום קשר בין היומן הזה לבין השאלה כמה שעות אני עובד. אגב, חלק מהעבודה שלי הוא באמת להפגש עם עתונאים. להבדיל מנתניהו אין לי ערוצי תקשורת שקנו לי אוליגרכים מפוקפקים (כמו ערוץ 14 למשל), כך שאני צריך לעדכן את הציבור בעצמי בכל הדברים הטובים שעושה הממשלה שלנו, שעובדת קשה מאוד בשביל הציבור", כתב.

לפיד התייחס גם לטענה על "מסמך מכירת המדינה לזועבי", ותקף: "לפעמים אתה צריך לצבוט את עצמך כדי להאמין שהאיש הזה היה ראש ממשלה בישראל. המסמך הזה, כפי שכבר הסביר עמית סגל, שאינו בדיוק חשוד בתמיכה בממשלה, הוא מסמך דרישות חד-צדדי הזוי במיוחד ששלחה אלינו ח"כ זועבי".

"אף אחד לא ענה לה עליו, וברור שאף אחד לא התחייב לה על שום דבר. אני מתנגד עקבי ומוחלט לזכות השיבה ומעולם לא התקיים אפילו דיון בעניין. אגב, היתה בעבר ממשלה בישראל שדווקא דנה בעניין ברצינות. ב-1998 שר המשפטים צחי הנגבי הציע להקים שני ישובים חדשים למען עקורי איקרית ובירעם. לראש הממשלה אז קראו בנימין נתניהו", הוסיף.

נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נפתלי בנט, יאיר לפיד, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לבסוף, התייחס שר החוץ לפתיחת האפשרות לישראלים לטוס למונדיאל בקטאר ואמר: "נכון שיש הסכם עם פיפ״א, אבל כידוע תפקיד הממשלה גם לממש את ההסכם בחיים האמיתיים. במסגרת ההזנחה הכללית של ממשלת נתניהו הם פרסמו את הסגירה עם פיפ״א, אבל לא טרחו לוודא שזה גם קורה, כי מבחינתם הדבר היחיד שחשוב זה מסיבות עתונאים. אז אנחנו הגענו ושוב טיפלנו בכל מה שהם הזניחו. סיכמנו איך נכנסים ישראלים למדינה שאין לנו יחסים רשמיים איתה, מי מפיק את הויזה, מי מאשר את ההליך".

"כל הדברים המשעממים האלה שהם ההבדל בין מסיבות עתונאים ריקות וחלולות לבין ממשלה מתפקדת ויעילה כמו שלנו. ההסכם שהושג השבוע הוא הישג דיפלומטי, מדיני וניהולי. ככה עובד משרדים מקצועיים שגם יודעים לשתף פעולה לטובת אזרחי ישראל. זה בדיוק ההבדל בין מי שסתם לפזר הבטחות למי שגם מקיים. מי שלא מבין את גודל ההישג לא רוצה להבין. או שהוא שקרן. תחליטו אתם. ויש לי עוד דבר אחד להגיד לאזרחי ישראל על הפוסט הזה ועל מה שעומד מאחוריו: האמת סופה לנצח", סיכם.