בצל המבוכה בממשלה לאחר ההצבעה על הצעת החוק להארכת תקנות החירום ביהודה ושומרון, שנפלה ברוב של 58 מתנגדים מול 52 תומכים, והאיומים מצד חברי כנסת ערבים לפרוש, נמשכת המתיחות בין סיעות הקואליציה. בעקבות כך, שר התקשורת יועז הנדל תקף בחריפות בכנס פעילים את חבר הכנסת מאזן גנאים וחברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי, כך דווח הבוקר (ראשון) בגלי צה"ל.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

שר התקשורת אמר כי "אין מי שדופק את ערביי ישראל בעשורים האחרונים יותר מזועבי וגנאים. אי אפשר שלא להגיע למסקנה שקואליציה יציבה יכולה להתקיים רק על ציונים ששירתו בצבא. וזו משמעות רחבה יותר מהפלה אפשרית של הממשלה".

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב לדבריו של הנדל וצייץ: "לראות את יועז הנדל וכל אותם גנבי קולות מהימין, אומרים לזועבי וגנאים שהם צריכים להתפטר ולהחזיר את המנדט. אני לא יודע אם זה יותר מביך או יותר מצחיק. טיפה של מודעות עצמית לא תזיק...".

שר התקשורת לא נשאר חייב והשיב: "לראות את בן גביר, האיש שלא עשה שירות צבאי וגם לא טרח לעשות שירות לאומי (אפשרות שקיימת עשרות שנים) מטיף על שמירה על הארץ. אין אבסורד גדול יותר. יחד עם נוער להבה הוא מגדיל מעגלים של צעירים ישראלים שלא מגנים על המולדת אבל נותנים עצות לאחרים איך לסכן את חייהם. מודעות עצמית".

חבר הכנסת יאיר גולן (מרצ) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמעתי את דברי יועז הנדל אצל יניר קוזין עליהם אפשר לומר שעמיחי שיקלי שירת בצה״ל והיה הראשון לתקוע סכין בגב הקואליציה. סילמן, גם היא שירתה בצה״ל, ונטשה את פטרונה הפוליטי. הנדל מתגולל דווקא על הערבים שלא שירתו בצה״ל, מעניין?".

גם חבר הכנסת מוסי רז התייחס לדבריו של הנדל וצייץ: "כשהוא מדבר על מי ששירת בצבא - האם הוא מדבר רק על יהודים? אני מכיר גם חרדים שלא שירתו בצבא, זה פוסל גם אותם? אי השקט הקואליציוני מגיע מצד חברי הכנסת בימין ולא מחברי הכנסת הערבים".