האם רע"מ בדרך לפתור את המשבר הקואליציוני? במפלגתו של מנסור עבאס נערכים לאפשרות שהח"כ המורד מאזן גנאים יתרצה ויתפטר מהכנסת ובמקומו יכנס מספר 8 ברשימה, ד"ר יאסר חג'יראת, לשעבר מנהל מכון המחקר של המרכז הרפואי זיו בצפת. המהלך התאפשר לאחר שמס 6 ברשימת רע"מ, עלאא ג'בארין, המשנה לראש עירית רהט, הגיש היום (ראשון) את התפטרותו ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

ההתפטרות תחסוך כאב ראש רציני לח"כ עבאס במקרה שח"כ גנאים יענה בחיוב ללחצים עליו ויפנה את מקומו בכנסת, שכן ג'בארין שיתף ב-9 ביוני 2018, בתקופה של גל שיגורי קסאמים מרצועת עזה לישראל, סרטון המהלל שהידים.

הבא אחריו, מספר 7 ברשימה, הוא עטאא אבו מדיע'ם, סגן ראש עירית רהט, שעל פי הצהרות שהשמיע לאחרונה אינו מתכוון להיכנס לכנסת שכן הוא מיועד להתמנות בעוד מספר חודשים לתפקיד ראש עירית רהט. כך שאם ח"כ גנאים יתפטר, המיועד להחליפו בכנסת כאמור הוא ד"ר חג'יראת, דמות מקובלת על מנסור עבאס. 

המגעים בעניין זה ברע"מ נמשכים אם כי שלשום אמר עבאס בשבת תרבות בבאקה אל-גרבייה כי לא ידרוש מח"כ גנאים להתפטר, "כשם שלא דרשו מעידית סילמן ושיקלי להתפטר". גם ח"כ גנאים אמר למקורביו כי יקבל החלטה באשר להמשך דרכו בהתאם לרצונו ולא כתוצאה מלחצים.

בקואליציה מעריכים כי אם גנאים אכן יתפטר מהכנסת, הדבר עשוי לסלול את הדרך גם לפתרון המשבר בימינה עם ח"כ ניר אורבך.

בתוך כך, סגן ראש עירית רהט אבו מדיע'ם התייחס להתפתחויות ואמר בראיון בכאן ב': "אני מאמין במהלך של רע"מ ובמנסור עבאס. אני חושב שיש לנו הזדמנות שאסור לנו לפספס אותה ולהניב פרי. אנחנו לא נתקן את כל העולם בשנה. אנו במדינה שיש בה מגוון של אוכלוסיות ודעות ואי אפשר לסגור את הפערים בקדנציה של שנה". באותו ראיון אמר: "מה שבטוח שאני בדרך להיות ראש עיר. כל השאר ספקולציות".

על ח"כ גנאים אמר: "הוא אדם עצמאי במחשבה שלו. יש לו מצפון, יש לו קהל. צריך להתחשב שאדם עם ניסיון של כמה חודשים, שנה בכנסת, לפעמים אנשים הולכים גם לפי תחושת הרחוב. אם הייתי חבר כנסת אני נכנס לשותפות בקואליציה ואני אצביע בעד החלטות הסיעה. אני לא אמרוד. אני אדם שיודע שיש אחריות ולכן אני תמיד אהיה עם משמעת קואליציונית. יש לי מה לומר על הכיבוש והאפליה והשלום וצריך לדחוף לשלום עם השכנים הפלסטינים, צריך לשמור על המדינה הזאת ולתת את הכבוד לכלל האזרחים".