יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת מיכאל ביטון (כחול לבן) יחזור מחר להצביע עם האופוזיציה, למעט הצעות אי אמון ותקנות הנוגעות ליהודה ושומרון, עליהן יצביע יחד עם הקואליציה (הבטיח והתחייב שלא יפיל את הממשלה), כך נודע היום (ראשון) ל"מעריב". בסביבתו של חבר הכנסת טוענים כי הסיבה לכך היא חוסר שביעותו מכך ששרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) לא הגיעה לדיונים עם ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא מחירי התחבורה הציבורית שהתייקרו, ולא קידמה את הנושא בשבועיים שהוקצו לכך.

ל"מעריב" נודע כי ביטון ייעדר מהמליאה ולא יצביע, אולם דיוני וועדת הכלכלה בראשותו יתקיימו כסדרם. זאת, עד אשר יימצא פתרון למשבר בנושא התחבורה הציבורית. על פניו נראה כי ביטון כיבד את בקשת ראש הממשלה בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החוץ יאיר לפיד והמתין שבועיים, אולם נכון לעכשיו אין פתרון ושרת התחבורה מתבצרת בעמדתה, למרות שבמשרד האוצר מוכנים לדון בדברים. "אם העניים צריכים לחכות, אז שהחוקים גם יחכו", כך ביטון.

ביום חמישי שוחח ביטון עם סיון כהן וגדעון אוקו בתכניתם ב-103FM והדף את ההאשמות לפיהן הוא פועל לפגיעה בקואליציה, כמו גם דיבר בגנותה של הרפורמה בתחבורה הציבורית, שלדבריו אין לה הצדקה: "איזו הצדקה יש להעלות מחיר של אוטובוס בדימונה ב-170%? לא אאפשר לרפורמה להיות מיושמת במחיר הזה".

ביטון לא התייחס באופן ישיר לדבריה של שרת התחבורה מיכאלי, שכינתה אותו "סוס טרויאני" של מפלגת הליכוד ואמר שהוא ייצא למאבק על רפורמת התחבורה הציבורית "מכיוון שהיא נעשתה במחשכים – היא לא נחשפה לציבור, לא שיקפה את השלטון המקומי, גם כשהוועדה דרשה את זה בפגרה, וגם לאורך מספר דיונים. אני לא מתכוון לוותר על פגיעה בחלשים ובפריפריה. כרגע, השאלות הן פשוטות – איזו הצדקה יש לעלות את מחיר הנסיעה באוטובוס בדימונה ב־170 אחוז? מה שהיא אומרת זה קשקוש מוחלט".

עוד הוסיף, כי "הרפורמה הזו תתיישם באוגוסט, ואני לא אאפשר לה להיות מיושמת. העובדות הן שדימונה ונתיבות מתייקרות ב־170 אחוז בנסיעה פנימית. בית שאן, קריית שמונה, ומצפה רמון ב־130 אחוז, ובאר שבע, נהריה, ואשקלון ב־70 אחוז. אתם מתעסקים בפוליטיקה במקום במהות בנושא שהוא נושא מהותי. אנשים לא יודעים את הדברים האלה. הרכבת מהנגב לתל אביב תעלה בחופשי חודשי במחיר 610 שקלים. הרכבת בגוש דן תעלה בסביבות 200 שקלים. אז ככה אנחנו רוצים קשר? ככה אנחנו רוצים פרנסה? יש מאות אלפים מאזור הנגב שמתפרנסים בתל אביב".