המשבר בסיעת מרצ: חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי התראיינה הבוקר (שני) לכאן רשת ב', והתייחסה לסערה הפוליטית סביבה והדרישה ממנה להתפטר מהכנסת. זועבי הצהירה כי "אם במצב כלשהו אחזור הביתה, אני אחזור בראש מורם. אני עדיין שוקלת את צעדיי". זאת, לאחר שגורמים בסביבתה הבהירו אתמול כי אינה מתכוונת להתפטר.

חברת הכנסת זועבי הדגישה כי "הקואליציה הזו חשובה, כי אני יודעת שהאלטרנטיבה בראשות נתניהו ובן גביר גרועה. אבל אני אומרת לכם לא בכל מחיר. כמות התגובות שאני מקבלת מהציבור הערבי, על זה שהם תומכים בי, זו כמות שלא ציפיתי. עדיין לא החלטתי מה אני עושה להבא. הצבתי תנאים שהתקבלו על ידי לפיד, בהם ההחלטה שאני לא מצביעה נגד צו מצפוני. הקואליציה לא מבינה שיש אנשים בתוכה שצריכים גם את הכבוד שלהם, בשביל הציבור שאני מייצגת".

ניצן הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)
ניצן הורוביץ (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר שישיבת מרצ בוטלה אתמול, יו"ר הסיעה, שר הבריאות ניצן הורוביץ יפגש היום עם חברת הכנסת זועבי. זאת, בניסיון ליישב את המחלוקת איתה. שר הבריאות התראיין לגל"צ לקראת הפגישה ואמר: "היום אנו ניפגש, אנחנו פועלים כל השנה ביחד. מה שחשוב זה לא מי התקשר ומי אמר מה".

"מה שחשוב זה הדבר הגדול לשמור על הממשלה גם למען הקיום המשותף של הממשלה הזאת שאנו במרצ מאמינים בו. לדעתי מה שאנו עושים בממשלה הזאת גם ביחס לחברה הערבית, עם שילוב בפעם הראשונה של מפלגה ערבית בקואליציה, עם תקציבים גדולים וכל הדברים האלה הם החשובים. עליהם צריך להתמקד ובהם אני עושה מאמץ גדול. אני מאמין בממשלה, במרצ ובמטרה המשותפת", הוסיף.

"הממשלה מתפקדת מצוין"

בתוך כך, חברת הכנסת מיכל רוזין שוחחה הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה למשבר במרצ, שנה להקמת הממשלה והצעת החוק להארכת התקנות ביהודה ושומרון.

בפתח דבריה, אמר חה"כ רוזין: "ניסו להספיד אותנו הרבה קודם. באופן כללי, הממשלה הזאת קמה מתוך אילוץ, באופן מורכב, הטרוגני, לא הומוגני, לא כמו שבדרך כלל קואליציות קמו במדינת ישראל. אני חושבת שהממשלה הזאת מתפקדת מצוין, גם ברמת קואליציה דרך אגב. היא מתפקדת טוב. נכון שמאז פרישתה של יו"ר הקואליציה, שזה באמת משהו שאני חושבת שעוד לא קרה בהיסטוריה של מדינת ישראל, אז מאותו רגע שהפכנו להיות בעצם 60 מול 60, אז באמת הקואליציה היא על ביצים. יש מי שמנסה לערער אותה ויש מי שמנסה לייצב אותה וגם את זה כבר ראינו בעבר".

בהמשך, התייחסה חלילוקי הדעות הרבים בין סיעות הקואליציה ואמרה: "אני חושבת שצריך להתסכל על הדברים קצת מלמעלה. בסוף אם נסתכל על ישראל ועל מה שקרה פה בשנה האחרונה ונסתכל על הקואליציה הזאת, אז אם אנחנו מתעסקים ביומיום, אז זה מה קורה עם ג'ידא, ומה קורה עם ניר אורבך ומה קורה עם מאזן גנאים ומה קורה עם מיכאל ביטון".

"אבל בסוף כשאנחנו מסתכלים על האירוע, אז יש פה אירוע של ממשלה שאין לה רוב בכנסת, ולכן כל אחד יכול גם להציב דרישות וגם לאיים, אבל השאלה האמיתית היא לא עוד פעם אם אנחנו מפרקים או לא מפרקים, השאלה היא בגדול על הדמוקרטיה הישראלית, ואני חושבת באמת, בלי להגזים, השאלה פה היא, האם אנחנו עוד פעם הולכים אחרי שנה למערכת בחירות, האם אנחנו לא מסוגלים לחיות ביחד יהודים וערבים, דתיים וחילונים? זה מפחיד לחשוב על זה", הוסיפה.

לסיום, התייחסה לחוק יו"ש והדגישה: "אמרה הממשלה שאישרה את זה אתמול שהשבוע זה לא יגיע, מכיוון שצריכים לעבור פה תהליך. קודם כל אין פה דחיפות, יש לנו עד סוף החודש להעביר, וגם אז ממה שהבנתי, יש גם עוד חודש נוסף, הארכה שיכולה להינתן".

בתוך כך התייחס יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס במשדר "שנה לממשלה" בגלי צה"ל להתפטרות עלאא ג'בארין מרשימת רע"מ לכנסת: "הבחור הזה התפטר מהרשימה כי הוא לא הסכים עם הקו בו נוקטת המפלגה ואני מצפה מכל מי שלא מסכים עם הכיוון שאנחנו הולכים בו, כל חבר קואליציה, להתפטר". עבאס סירב לאשר כי גם הבא אחריו במקום השביעי - אבו מדיעם - יתפטר כדי לפנות מקום ליאסר חג'יראת.