בדרך לבחירות? הממשלה החלה היום (שלישי) את השנה השנייה לכהונתה וכרגע זה נראה שלא תהיה שנה שלישית. הודעתו של ח"כ ניר אורבך (ימינה) שהוא אינו מחויב לקואליציה הופכת את האפשרות של נפילת הממשלה לעוד יותר ודאית, בעיקר כשהוא מצטרף לחברי הכנסת עידית סילמן ועמיחי שיקלי שכבר פרשו מקואליציה. 

מצד שני, גם בשמאל לא עושים חיים קלים לנפתלי בנט וליאיר לפיד. חברי הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ומאזן ג'נאים מצביעים נגד חוקים הכרחיים כמו הארכת תקנות יו"ש ומפירים את המשמעת הקואליציונית.

במערכת הפוליטית מנסים להבין מה יגרום לשניים לחדול מההצבעה הלעומתית שלהם נגד הממשלה ולהצביע יחד עם הקואליציה, או לחילופין, להתפטר מהכנסת על מנת שהבאים בתור ברשימות ייכנסו במקומם וירגיעו מעט את הקואליציה השברירית.

בינתיים, אולי כדי לעזור לשניים להחליט, שאלנו את גולשי מעריב אונליין מה הם חושבים שיהיה הצעד הבא של רינאווי זועבי וג'נאים וזה מה שהם אמרו: למעלה ממחצית 9,051 המצביעים - 52% - אמרו שהם יישארו בכנסת ויתמכו בפיזור הכנסת. 32.2% העריכו שהמשבר עם השניים ייפתר - הם לא יעמדו בלחץ ויתפטרו תמורת הישגים לחברה הערבית. 15.7% אמרו שרק אחד מהם יתפטר מהכנסת ואילו השני יישאר בה, למורת רוחה של הקואליציה.