יו"ר סיעת רע"מ מנסור עבאס התראיין היום (שני) בערוץ כנסת לכבוד ציון דרכה של הממשלה שהגיעה לשנת פעילות שלמה. במהלך דבריו התייחס עבאס למצבו של חבר הכנסת מאזן גנאיים, אשר נראה לא אחת כי סיים דרכו עם הקואליציה.

"אנחנו צריכים לטפל בנושא הזה, למצוא לו מענה ולהחליט כולנו, גם רע"מ וגם הקואליציה איך מטפלים בדברים האלו", אמר יו"ר רע"מ בפתח דבריו. לטענתו, אירועי המרד לא קורים רק בסיעתו אלא בשלל מפלגות נוספות ולכן "הקואליציה צריכה לטפל בזה".

לאחר שנשאל אם יש ביכולתו לטפל בכלל במרד של ח"כ גנאים, השיב עבאס כי "אם מסתכלים על כל השנה, אני יכול לתת לרע"מ ציון 90 ומעלה כחברת קואליציה לראשונה. פעם ראשונה עם חברי כנסת חדשים. בסופו של דבר, אנחנו חייבים לשמור על התהליך ולהמשיך הלאה. לא נרים ידיים".

"כולנו מחויבים למשמעת הקואליציונית ברמת סיעה וברמת ח"כים. אני כמובן מסתכל על כל ח"כ כריבון, הוא נבחר וצריך להסתכל לאנשים בעיניים ולבחון את מה האינטרס הנכון, הכללי, המגזרי, המפלגתי. החברה הערבית יש לה הזדמנות היסטורית, אנחנו מממשים את הזכות להיות שותפים. אפשר להשיג הכל ומשיגים הרבה דברים טובים. במיוחד בתקופה הזו צריך לשמור על ההישגים שהשגנו ולהשיג עוד", הוסיף עבאס.

בנוסף, יו"ר רע"מ התייחס להישגי הקואליציה בשנה האחרונה: ""העברנו תקציב והחלטות וחוקים וזו בעצם עונת קטיפת הפירות. "המצב בכל הרמות משתפר, גם בחברה הערבית. מה שמדהים שהאלימות והפשיעה בחברה הערבית - העקומה מתהפכת. איבדנו את הרוב המוחלט אחרי פרישתה של עידית סילמן. יש אתגרים כמו תקנות החירום, שלדעתי כל הקואליציה צריכה לשבת יחד ולמצוא פתרון, אך גם האופוזיציה צריכה לשאת באחריות. יש עלייה אחריות לא להפיל את זה".