מליאת הכנסת ערכה היום (שני) דיון 40 חתימות בנוכחות ראש הממשלה נפתלי בנט בנושא "בזבוז חסר תקדים של כספי ציבור לשיפוץ מעון פרטי ברעננה לטובת מעון רשמי". בדיון, שנערך ביוזמת הליכוד, נשא דברים גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. המליאה הייתה קצרה במיוחד וננעלה בתום דיון 40 החתימות, שכן בהיעדר רוב לקואליציה היא משכה את כל הצעות החוק מסדר היום.

בנט אמר במהלך דבריו כי: "הקו של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ורכים כלפי האויב, אנחנו עושים הפוך. בקואליציה יש חברים שלא הפנימו את גודל השעה, יש לנו שבוע-שבועיים לסדר זאת". נתניהו השיב: "בנט עף על עצמו, ובניתוק מרשים מן המציאות. ממשלת הסחיטה והפרוטקשן מתפוררת וקורסת על הראש של כולנו, ימיה ספורים". חברי הקואליציה עזבו את המליאה ובהצבעה על הודעתו של ראש הממשלה הצביעו 54 חברי כנסת נגד, ללא תומכים. 

אורבך הודיע לבנט: "במצב הדברים כיום - אינני חלק מהקואליציה"

נפתלי בנט: "הממשלה לא מושלמת והיה רצוי שכולם יהיו בה, אבל היתה בחירה שלא להיכנס". צילום: ערוץ הכנסת

לאחר ששמע את דברי חברי הכנסת, ראש הממשלה בנט עלה לנאום ואמר בפתח דבריו: "אנחנו בימים האלה נלחמים על הממשלה. הממשלה מצוינת אבל היא בימים לא פשוטים והקואליציה קשה ומורכבת. הברירה כיום היא בין כאוס ליציבות, שיתוק לצמיחה. לפני שנה יו"ר האופוזיציה ניסה 4 פעמים להקים ממשלה ונכשל. עמדנו ימים ספורים לפני בחירות חמישיות, קיבלנו החלטה שאני גאה בה להקים ממשלה מורכבת, להציל את ישראל". 

בנט הוסיף: "חברי הכנסת היו צריכים לברוח מהמליאה בגלל טילים תחת הממשלה הקודמת כי היא שידרה חולשה. הכלל של הממשלה הקודמת היה להיות קשוח כלפי השמאלנים ולהיות חלשים כלפי האויב. אנחנו עושים הפוך". עוד אמר: "מדינת ישראל עמדה באחד הרגעים הקשים בתולדותיה, היינו באבטלה של 5.1 הורדנו את זה ל2.9 הבטחנו להחזיר את הציבור לתעסוקה והגענו לתעסוקה מלאה, הורישו לנו את הגרעון הגדול בתולדות ישראל והורדנו אותו לאפס - וזה נקרא אחריות".

"אני מציע שתשמעו חברי באופוזיציה, ירשנו הרתעה מרוסקת מול חמאס - קחו נערה בת 15 שגדלה בשדרות, לא היה לה עד השנה שנה כל כך שקטה. אצלנו ירו שש רקטות, כי חמאס יודע מה זה עוצמה. השנה תחת לחץ עצום, גם בינלאומי וגם של חמאס, התקיים מצעד הדגלים - שנה שעברה אתם התקפלתם. זו האמת ואלו העובדות, חמאס איים ואתם ביטלתם את המצעד". 

בתגובה לצעקות חברי הכנסת אמר: "הלוואי שאת האנרגיה הזאת הייתם מפנים כלפי האויב ולא כלפיי. אתם כל היום מסיתים פנימה במקום להילחם מול האויב, אני הפוך. אני מושיט יד פנימה כי אנחנו עם אחד. אתם האופוזיציה בחרתם שלא להיכנס, הדרה עצמית, אבל אנחנו ממשלה שדואגת לכולם אנחנו לא מסתובבים ואומרים אנחנו נרמוס ונשחט אותם, נחרים בבתי כנסת. לא, אצלי כולם רצויים". 

נפתלי בנט במליאת הכנסת: "הלוואי שאת האנרגיה הזו הייתם מפנים כלפי האויב ולא כלפי". צילום: ערוץ הכנסת

"לצערי, צריך לומר ביושר שגם בקואליציה יש חברים שלא הפנימו עדיין את גודל השעה. קיבלו הזדמנות גדולה להשפיע אבל מתאהבים בהפגנות והצבעות ולא רואים את גודל האירוע. אני קורא לאותם חברים שלצערי עדין מבוצרים בהצבעות נגד הממשלה - יש לנו שבוע שבועיים בערך לסדר את זה ואז נוכל להיות גם הרבה זמן להמשיך את הטוב, אחרת לא נוכל". 

"אני לא מחביא כמו ביבי, אני נפגש עם מנסור כמו גבר. לא מסתיר ומתבייש. מנהיגות זה להגיד שהם לא אותו דבר, כי הם לא אותו דבר. יש פה את מנסור עבאס שבאמת אני לא זוכר מנהיג ערבי דתי כזה. זה עצוב, בתולדות הכנסת לא הייתה אופוזיציה כל כך לא ממלכתית כל כך שורפת אסמים כמוכם. לא כולם, אבל חלק. זה השותף שלך כ"ץ, כ"ץ-עודה, ביבי-טיבי". 

"לא תכננתי לשבת עם מנסור עבאס בקואליציה אחת אני מודה. הוא קיבל החלטה אסטרטגית להיות מנהיג ערבי אמיץ, הוא לא חבר בליכוד או בימינה יש לו עמדות אחרות אבל עכשיו הבחירה היא האם אנחנו ניתן את הכוח לקיצוניים שאתם שותפים שלהם או שניתן את הכוח למי שרוצה ביחד".

"מה שלא אמיץ זה כל אחד שמתחנף לבייס, והולך עוד יותר לקצה ועוד יותר לקצה, אבל אתם כולם בתחרות זה לא אומץ לב זה לזרום עם הנהר. אומץ לב זה לעמוד מול הבוחרים ולעשות מה שטוב למדינה. יש עבודה בהצלבה, איך זה עובד? הליכוד דואג כל היום להקשות על הצד שכנגד ואותו דבר איימן עודה וטיבי כדי להקשות על הימין, אתם מנסים בכל הכוח לפרום אבל לא ניתן לכם". 

" ואני אגיד לכם איפה כשלנו, אל מול שנה בלתי נתפסת של הישגים של ממשלה מעולה של קואליציה שמנסה ונאבקת אפשרנו למכונת הרעל לפעול ולא הצלחנו להגן על אנשינו. לא הצלחנו להגן על עידית סילמן שנשברה, ראיתי אותה היום מנשקת את אותו אדם, זו תסמונת שטוקהולם".  

"הלקח שלי מול מכונת הרעל, לא השכלנו להקים מכונה הפוכה. אנחנו נקים מכונה שיודעת להסביר, להילחם, להפסיק את הפייק ניוז הנוראי. כשאנחנו אומרים לדוגמה שנתנו שקט לעוטף עזה, ואתם אומרים שקרן אבל זו עובדה. אם אתם אומרים שזה שקר אז יודעים שזה לא נכון, אתם שוחקים את הביטויים, זה כבר לא חודר. אי אפשר לתקוף ממשלה שמביאה שקט לעזה שאתם לא הצלחתם להביא, אי אפשר לתקוף ממשלה שמורידה פשיעה ב-40 אחוז אז תוקפים אותנו על עצם היותנו ולא על פעילותנו, תחשבו על זה".

"דמו בעיניכם חדר חשוך מלא בריהוט, ואתה אמור ככה לנווט בחדר. אז אתה מגיע מדליק את האור לחמש שניות ואז האור נכבה, אז יש לך כבר תמונה איך יראה החדר. אני לא יודע מה יוליד יום, אנחנו חברי הקואליציה הדלקנו את האור עבור עם ישראל והראנו איך ממשלה טובה, ממשלת אנחנו ולא אני, יכולה להביא הישגים ענקיים למדינת ישראל".

נפתלי בנט מכה על חטא: "לא הצלחנו להגן על עידית סילמן שנשברה בגלל מכונת הרעל". צילום: ערוץ הכנסת

נתניהו: "זאת ממשלה של צ'ק פתוח"

אחרי בנט עלה לנאום יו"ר האופוזיציה נתניהו, שפתח ואמר: "חברי הכנסת, שנת הלימודים מתקרבת לסיומה המורים שוקדים על התעודות של התלמידים אבל יש מי שכבר הזדרז לחלק לעצמו ציונים והוא עשה זאת ביד נדיבה ובניתוק מרשים מהמציאות. קוראים לזה 'עף על עצמו'". 

"בנט אמר אתמול: ״נדמה לי שכל מי שישר עם עצמו יודה שזו ממשלה מהטובות שידעה המדינה״. איזו בדיחה. בסביבת בנט ובלשכת ראש הממשלה עוזבים כולם, שבוע אחרי שבוע, בדיוק כמו ברשימת ׳ימינה׳ לכנסת. הם כנראה לא יכולים להכיל את כל הטוב הזה. להגיד שזאת אחת הממשלות הטובות בתולדות ישראל? אני חושב שבוחן המציאות של בנט לוקה בחסר, בלשון המעטה".

"זה כנראה קורה כי בנט לא באמת בא במגע עם הציבור. הוא לא רואה ממטר את אזרחי ישראל. אם הוא היה עושה כל זאת, הוא היה לומד על רחשי הלב האמיתיים של תושבי המדינה. בעבורם, הממשלה הזאת גרועה, לא לגיטימית ולא רלוונטית. היא מוחזקת בחוטים דקים של סחטנות ופרוטקשן, מפרפרת פרפורי גסיסה, מתבזה כל יום מחדש, ומוכיחה שאין תחתית. ירדנו נמוך השבוע, בשבוע הבא נרד עוד יותר נמוך. ים המלח הוא האוורסט של הממשלה הזאת".

בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד נגד ממשלת בנט-לפיד: "זאת אחת ההלוויות הארוכות בהיסטוריה". צילום: ערוץ הכנסת

"פרפורי הגסיסה של הקואלציה לא מפריעים לי, מבחינתי זה חמלה לשמוע אותם, כך גם את ראש הממשלה. בנט - אתה לא נלחם למען המדינה שלנו, אתה נלחם למען הכיסא שלך. אם היית נלחם למען המדינה, לא היית מוסר את השליטה במדינה למנסור עבאס ולאחים המוסלמים, לא הייתה נותן שישרפו את דגל ישראל בהר הבית, לא היית מגיע למצב שאזרחים חוששים להניף דגל ישראל ברחובות". 

"אם היית נלחם, פועל ועושה למען המדינה, היית עושה משהו נגד האינפלציה המשתוללת ונגד יוקר המחייה. כל אזרח ישראלי מרגיש זאת בכיס, אבל כיוון שאתם לא נלחמים למען המדינה שלנו אלא רק למען ההשרדות שלכם, אזרחי ישראל מרגישים שהם מופקרים בגורלם. הזינוק האדיר ביוקר המחייה הוא באשמת בנט לפיד ועבאס. הכל עולה והכל מתייקר".

"היום כדי לקנות קילו פירות, צריך משכנתא. אבל גם המשכנתא עולה, במקום לטפל במשבר העצום הזה, להוריד מחירים להטיל מיסים אתם מעלים מחירים ומוסיפים מיסים. ואת הכסף אתם מייעדים לא עבור אזרחי ישראל אלא לטובת מנסור עבאס והאחים המוסלמים.  נתתם להם מיליארדים, ואתם ממשיכים לתת להם בכל פעם שמישהו מהם מצייץ איום שמרעיד את הכיסא שלכם. אין גבול לנפתולי נפתלי המתפתל, תנסו להגיד את זה עשר פעמים מהר ותבינו כמה זה פתלתל. וזה מה שקורה כאן, מתפתלים".

"מה שהייתם צריכים לעשות זה לקחת את הרווחים בזכות הכלכלה החזקה שבנינו כאן ולהשתמש בהם כדי לבלום את עליית המחירים שאזרחי ישראל משלמים. הייתם יכולים וחייבים לעצור את עליית מחירי הדלק אבל את הכסף הזה לקחתם ונתתם אותו לח״כים נורווגים ותומכי טרור. בזבזתם 50 מיליון שקל לשיפוץ ביתו של בנט ברעננה ו50 מיליארד למנסור עבאס".

"כל מה שמעניין אתכם זה הכסא שלכם, זו ממשלה של צ'ק פתוח. ואיך אתם מתרצים את אוזלת היד הנפשעת שלכם? חשבתי לפחות שבנט יוסיף היום את המשפט שאני שומע כל הזמן "זו לא אשמתנו, זה משבר עולמי". משברים תמיד היו ותמיד יהיו אבל זה לא תירוץ למכירת החיסול של המדינה. כשיש משבר עולמי זה מחייב פעולה עוד יותר אחראית, עוד יותר יוזמת - זה מה שאנחנו עשינו במשברים קודמים".

"היום אתם מתפארים בהישגים שלנו, אגב אתם עושים זאת כיוון שאין דרך לצאת מנפתולי נפתלי המתפלפל. אלא בניסיון מפותל לגנוב קרדיט, ובנט הוא אחד מגנבי הקרדיט הגדולים שידעה מדינתנו. איך הושג השקט הזה בדרום? הוא הושג בזכות המכה המוחצת שהנחתנו על חמאס בשומר החומות. ואתם חבורת הטרמפיסטים, גונבי הקרדיט, מנכסים לעצמכם בלי בושה את ההישגים שלנו - אתם לא עושים כלום, כי אתם לא שווים כלום". 

"שמעתי אתכם מדברים על מכונת השקרים שתוקפת אתכם, אם היית יוצא לרחוב היית מבינה שזה לא מכונה אלו האנשים ברחוב. מכונת שקרים זה מה שאתם עושים, תפסיק לזלזל ככה באזרחים, באנשים, ותתחיל לשמוע מה שהם אומרים. בבחירות האחרונות ב-2021 אתה אמרת את הדבר הבא, אחרי ששיבחת כאן את מנסור עבאס כאיש שכל כולו מחויבתו לשלום, אתה אמרת: "מנסור עבאס עצמו הלך לבקר מחבלים רוצחים בכלא, איך רה"מ לא מתבייש לחבק אדם כזה?". עזוב שלא חיבקתי אותו, אני אומר לך דבר אחד - אין לך בושה, ואין לך גם ברירה. אתה תלוי בו. אתה העברת את השליטה בממשלה ישראל לאחים המוסלמים ומועצת השורא, תתבייש לך".

"אדוני היו"ר אני רואה בצער אפילו בחמלה, את הספסלים הריקים של הקואליציה. קשה, הם יודעים שזה מתקרב הם יודעים שהסוף בא הם נוטשים זה אחר זה את הספינה הטובעת כי כולם רואים את האמת, ממשלת הסחיטה והפרוטקשן שלכם מתפוררת, ימיה ספורים. במצב הזה שאדם טובע, אני יכול להגיד שטובעים ומנסים להגיע לפני המים כדי לקחת אוויר לנשימה אתה מוכן לעשות כל דבר.

"וזה מה שבנט עושה, אחד הדברים שהוא עשה הוא לפרסם עוד חוברת ביזארית, ובפנייה הזאת הוא פונה לרוב הציוני הדומם - הרוב הציוני לא דומם בנט הוא זועק דבר אחד, לך צא החוצה, לך לך לך. אני מביא היום את זעקתם של המוני אזרחי ישראל - לכו הביתה, כדי שאנחנו נחזיר את ישראל למדינה שהיא ראוייה לה. נקים ממשלה חזקה ויציבה שתחזק את הכבוד הלאומי ותדאג לכל אזרחי ישראל".

במהלך דבריו נתניהו פנה ליו"ר הכנסת בתגובה לקריאות הקואליציה ואמר: "תן להם לצעוק, אלו הפעמים האחרונות שהם יצעקו מהצד הזה".