אזהרת מסע: גורם מדיני בכיר התייחס היום (שלישי) לאזהרה עבור תיירים ישראלים בטורקיה, בשלל החשש מניסיונות איראנים לפגע. "אזהרות הממשלה לא נאמרות לחינם. הן נסמכות על מידע וחשיבה רבים. צריך לזכור שבשלב מסוים, גם לאזרחים יש אחריות אישית", אמר הבכיר. 

מוקדם יותר היום, יוסי אדלר, ראש חטיבת המודיעין של המל"ל, שוחח עם ענת דוידוב וטל שלו ב-103FM והביע את דעתו בנושא. לדבריו, "יש גורמי טרור איראנים שהמשימה המרכזית שלהם היא לפגוע באזרחים ישראלים בטורקיה. זה עניין חד וברור. אם לא היה איום מוחשי, העסק לא היה משוקף בצורה כזאת לציבור. יש כרגע עדיין גורמי טרור איראניים באיסטנבול שמשימתם היחידה היא לפגוע בישראלים". 

עוד ציין כי אזהרת מסע היא בחזקת המלצה, "אין באפשרות ישראל למנוע את נסיעת ישראלים למדינה הזאת. המדינה היחידה שמותר על פי חוק למנוע נסיעה אליה היא מדינת אויב, לכן הם יכולים ולהמשיך לטוס".

כשנשאל, למה דווקא בטורקיה השיב: "יש איום פוטנציאלי בכל המדינות בעולם, אבל אנחנו יודעים לעשות הבחנה חדה בין רמת האיום ובמקרה הזה האיום הוא ממשי. המוקד האיראני חד משמעית הוא טורקיה, זה לא אומר שבמדינות אחרות בעולם הם לא רוצים לפגוע בנו".

בהמשך, הבהיר אדלר כי "יש שיתוף פועלה מלא בכל הערוצים -הטורקים מבצעים מאמץ אמיתי והאינטרס המשותף הוא שלא יבוצע פיגוע טרור על אדמת טורקיה".