ממשלת ישראל ממשיכה לאבד את כוחה בכנסת, לאחר שיו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך הודיע לראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא אינו רואה עצמו מחויב לקואליציה, עקב אי יכולתה להעביר את תקנות יו"ש. הבוקר (שלישי) זכה ח"כ אורבך לתמיכה מחברו לסיעה ח"כ אביר קארה, שאמר ב-103FM: "אורבך לקח החלטה וחלק ממנה גם צודקת, תקנות יו"ש חייבות לעבור. הקואליציה כולה צריכה להצביע בעד תקנות יו"ש, אבל לא יכול להיות שאנו מסכנים את יהודה ושומרון".

את הדברים אמר קארה לאחר שנשאל אם ניתן או צריך להדיח את אורבך מתפקידו כיו"ר ועדת הכנסת. על כך הוא השיב כי "זה בלתי אפשרי לעשות את זה משום בחינה שהיא. צריך לפעול בסנקציות כלפי אלה שהם לא חלק מהקואליציה".

שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך משוחחים, קרדיט: האגודה להתנדבות

בפתח הראיון טען סגן השר קארה "אחד מהערכים החשובים בפוליטיקה זה נאמנות לחברים שלך ולקבוצה שלך, ומי שעושה זאת גם נאמן למדינה. החלטות צריך לדעת לקבל בתוך קבוצה, והיא צריכה לפעול ביחד. אנשים צריכים תמיד לזכור שבאנו עם איזושהי קבוצה מסוימת, ידענו שיכול להיות קשה. כשאתה לא נאמן כלפי החברים שלך, יש לזה מחיר לטווח רחוק. אך האם מדובר פה בימין לשמאל, זה לא ויכוח של ימין בשמאל, מדובר דווקא בחברה שפינו את חומש מעל 15 פעמים, לנאמנות יש ערך גדול מאוד".

עוד הוא הוסיף כי "אני חזק ותמיד חזק עם חבריי, באתי לממשלה כדי להביא הישגים לציבור שלי ששלח אותי לכנסת. אנחנו לא 60-60 אנחנו 54 6- וגם אם אנחנו בשוויון, אני לא חושב שצריך יותר מדי חקיקה. מהמצב הזה אני די מרוצה, היו ממשלות שבמשך שנתיים לא העבירו חוק אחד. המצב במשבר ומשבר אפשר לצלוח. אולי זו הזדמנות להחיל ריבונות".

לאחר מכן, קארה הסביר כי הוא רואה בעצמו איש ימין "לא מתוך שנאת ערבים אלא מתוך אהבת ארץ ישראל ועם ישראל. ערבים במדינה על פי תורת ז'בוטינסקי, אנו מחויבים לתת להם להשתלב פה. אחמד טיבי וחבורת המשותפת לא דאגו לערבים במשך שנים ועשו הכל בשביל לגדף ולשפוך שמן למדורה".

למרות זאת, קארה הבהיר כי הוא עדיין לא השתכנע שהניסיון להכניס רשימה ערבית לקואליציה נכשל: "צריך לדעת להסתכל על הצלחה בצורה קצת שונה, יש פה 20% מהציבור שצריך לדאוג שהם חיים כאן. חברת הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי טועה ולא מייצגת את הציבור ששלח אותה".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm