ראש הממשלה נפתלי בנט הפיץ אמש (שני) סקר סמסים אנונימי שבדק את התמיכה בהצטרפות לממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית. זאת, ברקע לחצים כבדים שמופעלים עליו בימינה לחשב מסלול מחדש ולבחון את האפשרות לחבור לנתניהו והבלוק הימין-חרדים להקמת ממשלה חלופית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי מקורות בימינה, אתמול, כמה שעות אחרי ההתפטרות של ח"כ ניר אורבך מהקואליציה, בנט נתן אור ירוק לביצוע הסקר ששאל: "האם אתה תומך בכניסת ימינה ונפתלי בנט לממשלה בראשות הליכוד בכנסת הנוכחית?". הסקר הופץ ממספר אנונימי אך לוואלה נודע כי הוא הופץ על ידי ימינה לעשרות אלפי תומכים רשומים במאגר המפלגה. לפי המקורות הוא מעיד על כך שבנט "מהרהר באפשרות ברצינות".

בימינה מכחישים כי מדובר בסקר מטעמם או מטעם בנט ומסרו בתגובה כי מדובר ב"שקר מוחלט. מפלגת ימינה ואף אחד מטעמו של ראש הממשלה לא הפיץ את הסקר המדובר בכתבה. ייתכן שזהו תרגיל של יריבים פוליטיים או כל דבר אחר. ראש הממשלה בנט פועל כדי לייצב את הממשלה ולהמשיך להוביל את המדינה לשגשוג כלכלי ולביטחון.

שרת הפנים איילת שקד מובילה את המאמצים לשכנע את בנט להודיע כי ישקול חבירה לממשלת ימין בראשות נתניהו, אך עד כה, הוא דחה את הבקשות שלה בנושא. גם ח"כ ניר אורבך, שהודיע אתמול לבנט שהוא פורש מהקואליציה, מנסה לקדם את המגעים של ימינה ותקווה חדשה להצטרפות לממשלה חלופית.

בהודעה שפרסם הוא כתב שהוא מתכוון "לפעול בכל כוחו לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה". אורבך צפוי להיפגש בימים הקרובים גם עם יו"ר תקווה חדשה שר המשפטים גדעון סער, ולנסות לשכנעו לחדש את השיחות עם הליכוד, שהוקפאו בשבועיים האחרונים. סער אמר השבוע בפתח ישיבת הממשלה ש"אין משא ומתן עם הליכוד וגם לא היה ותורידו את הענין הזה מהפרק".

בכירים בימינה מעריכים שסער לא מעונין להקים ממשלה עם נתניהו ולכן אין היתכנות לממשלה חלופית בכנסת הנוכחית, אך אורבך מקווה שהמהלכים שלו ישנו את הדינמיקה. כפי שפורסם בוואלה!, הוא שקל לתמוך בפיזור הכנסת בקריאה טרומית בלבד כדי לזרז את המגעים להקמת ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, אך בנט ביקש ממנו להמתין כדי לאפשר את ההתפטרות של החכים המורדים מאזן גנאים וגידא רינאווי זועבי וכך לנסות לייצב את הקואליציה.

אורבך הודיע אתמול על פרישה מהקואליציה אך בה בעת הצהיר שבשבוע הקרוב לא יצביע בעד פיזור הכנסת כך שנתן לממשלה עוד מרחב נשימה וזמן להתייצבות.