סגן שרת הכלכלה יאיר גולן (מרצ) תקף אתמול ברדיו 90 את יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו כשאמר: "אנחנו צריכים לגאול את ישראל מהמחלה הממארת ששמה בנימין נתניהו". ב"ליכוד" הגיבו בחריפות לדברים והגישו תלונה במשטרה בגין הסתה לאלימות נגד נתניהו. גולן התארח הבוקר (רביעי) בתוכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לדברים.

בפתח הראיון נשאל גולן האם הוא מתנצל על דבריו, ועל כך כך השיב: "למה אתם דורשים את זה בכלל? אני ממש מתרגש מעדינות נפשכם, אני חושב שאתם לא חיים פה בשנים האחרונות. אלוף הארץ בהסתה הוא בנימין נתניהו, תקראו לילד בשמו. אני חושב שהשמאל והמרכז הישראלים לא מבינים עם מה אנחנו מתמודדים, את עוצמת הסכנה ומידת ההרעלה של המרחב הציבורי של האיש הזה. הוא משחק רוגבי ואנחנו משחקים דמקה, צריך להפסיק את זה ולהתנגד בכל הכוח. לא הפקנו את הלקחים הנכונים מהמחאה שהביאה לשינוי הפוליטי. כדי שהוא יהיה יציב צריך להמשיך ולהילחם".

"אני חושב שהסכנה הגדולה ביותר למדינת ישראל היום היא השיבוש המטורף שקורה במערכת הפוליטית, שבמסגרתו קואליציה של שחיתות ולאומנות קיצונית מתיימרת להוביל אותנו", המשיך חבר הכנסת. "אני לא מכיר מדינה ב-200 השנים האחרונות שהשילוב הזה לא הרס אותה. אנחנו נמצאים במאבק בלתי מתפשר על הבית, המדינה שלנו והחזון הציוני". 

אבל הגברת זועבי בעצמה תצביע עם האופוזיציה.
"אני רוצה לחזור לדבר איתה היום ולנסות לשכנע שצריך לקבוע בתוך הקואליציה סדרי עדיפויות קבועים. צריך כל הזמן להיאבק, אין מקום לייאוש". 

נגמר הזמן.
"אני מקווה מאוד שנצליח, ואם לא - נשב יחדיו ונראה מה עושים הלאה. אני קורא לכל חבריי, גם לניר אורבך ולראש הממשלה, לא לאבד תקווה לרגע. הציבור הישראלי אמר את דברו בצורה ברורה, הוא רוצה חיים נורמליים, מדינה מתוקנת, נבחרי ציבור שאפשר להאמין להם". 

על האיומים על חייה של חברת הכנסת ג'ידא רינאווי-זועבי, אמר: "אני מאמין לה ומצטער על כך. האיומים הם חלק מהקלקול שאנחנו חווים במרחב הציבורי. אני לא חושב שאני חלק מזה - אני מתאר את הדברים בצורה מדויקת ובשפה ברורה וישירה. כדאי מאוד שהמחנה שמתנגד לנתניהו ידבר בשפה ברורה וישירה. אני מייצג מחנה פטריוטי שדבק בחלום הציוני למדינה חופשית ודמוקרטית - אמשיך להיאבק על כך. אני לא נכנסתי למערכת הפוליטית בדרך הקלה, אלא בדרך שאני מאמין בה. אני מאמין שאני יכול להיות שותף במסע הלא פשוט הזה להציל את ישראל מידי עצמה".  

אם נתניהו "מחלה ממארת" - מה צריך לעשות איתו?
"אני חושב שהציבור הישראלי צריך להתעשת ולהבין כמה הוא מסוכן לישראל. כמה הוא שם את האינטרסים המשפטיים שלו לפני כל דבר אחר". 

אבל 47% מהתושבים רוצים אותו כראש ממשלה.
"אני מייצג מחנה פטריוטי שדבק בחלום הציוני, ואנחנו נמשיך וניאבק על זה, אין ברירה אחרת".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm