קואליציה במשבר: ח"כ אלי אבידר התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לסערת ח"כ ניר אורבך, שהודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה וטען כי "הממשלה איבדה את ייעודה ברמה האידיאולוגית".

"אם נמשיך להיות נאיביים, זה ייגמר לא טוב, הצד הליברלי צריך להעביר את חוק נאשם בפלילים, זה הדבר היחידי שעיצור את המחסום שחונק את המערכת הפוליטית", אמר ח"כ אבידר בפתח הריאיון, "אמנם זה לא נעים כי אנחנו צריכים לעשות משהו בניגוד לסיעת ימינה, הסיעה החלשה הזאת שבעצם מפריעה לקואליציה מהיום הראשון, אבל חוק נאשם בפלילים הוא חוק בסיסי שאנו יכולים להעביר עוד היום. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להדיח את אורבך מראשות ועדת הכנסת".

"סיעת ימינה נכנסה לממשלה הזאת כי לבנימין נתניהו לא הייתה אפשרות להקים ממשלה והם לא רצו ללכת לסבב בחירות חמישי", הוסיף, "הנקודה המרכזית היא שמיום כניסתם לממשלה, הם מחבלים בה, גורמים לה לקשיים, מביאים סדר יום שבכוונה מכעיס את הצד הליברלי יותר ובעיקר את מפלגת רע"ם. הם רוצים כל הזמן לשמר את האופציה לחזור לימין, כולל בנט. אבל, אני לא רואה את נתניהו לוקח אותו בחזרה והוא גם לא צריך את בנט".

בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ,יונתן זינדל)
בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: חיים צח, לע''מ,יונתן זינדל)

"בואו נגיד את זה פעם אחת - נתניהו לא רוצה בחירות. יש לנתניהו את האצבע ה־61 כבר 4 שבועות. הוא מנהל משא ומתן עם לפחות 7 חברי כנסת ושרים בקואליציה. הוא יודע שהוא לא יקבל 61 בבחירות", טען אבידר.

לבסוף נשאל האם הוא מגנה את אמירתו של סגן שרת הכלכלה, יאיר גולן, שקרא לנתניהו 'מחלה ממארת': "אני לא מפרשן את חברי וידידי גולן, הוא כבר ניסה לפרשן את עצמו והוא הסביר את דבריו. אני חושב ששינוי לא יגיע מהצהרות אלא ממעשים, והמעשה מתחיל בלהעביר את חוק הנאשם. זו הדרך להישאר עם עיניים על המטרה ולא להרפות, כי הגוש השמרני לא מרפה, אבל הגוש שלנו מתעסק בדברים אחרים".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM