המשבר הפוליטי בשיאו, הקואליציה מתקשה להעביר חוקים בכנסת והשאלה הגדולה היא מה יהיה עתידה של הממשלה - תיפול או תצליח לשרוד. בתוך כל זה, אחד הגורמים המרכזיים שמחזיק את עתיד הקואליציה בידיו, בחר לצאת לחופשה.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה) נסע היום (רביעי) לחופשה משפחתית בצפון עד לתחילת השבוע. כזכור, ביום שני הודיע אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט כי "במצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה". לדבריו, "הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית".

אורבך פועל כעת להקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו והבהיר כי הליכה לבחירות זו האפשרות הפחות טובה למדינה. הוא גם הבהיר כי חזרתם של חברי הכנסת ג'ידא רינאווי זועבי ומאזן גנאים להצביע עם הקואליציה לא יסייע כי עדיין לא יהיה לממשלה רוב בכנסת, בשל פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה, ומבחינתו התסמכות של הממשלה על הרשימה המשותפת אינה עומדת על הפרק. 

חבר הכנסת אלי אבידר קרא היום להדיח את אורבך מראשות ועדת הכנסת ותקף את סיעת ימינה על התנהלותה: "אם נמשיך להיות נאיביים, זה ייגמר לא טוב, הצד הליברלי צריך להעביר את חוק נאשם בפלילים, זה הדבר היחידי שעיצור את המחסום שחונק את המערכת הפוליטית. "אמנם זה לא נעים כי אנחנו צריכים לעשות משהו בניגוד לסיעת ימינה, הסיעה החלשה הזאת שבעצם מפריעה לקואליציה מהיום הראשון, אבל חוק נאשם בפלילים הוא חוק בסיסי שאנו יכולים להעביר עוד היום. הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להדיח את אורבך מראשות ועדת הכנסת".