האופוזיציה רשמה היום (רביעי) ניצחון לאחר שהצעת החוק של ח"כ גלית דיסטל אטבריאן שמציעה להפחית את שיעור מדרגות המס ונלקחה מתוך תכנית ״סינגפור״ של ימינה עברה בקריאה טרומית על אף התנגדותם של סגן השר אביר קארה וראש הממשלה נפתלי בנט. ההצעה עברה ברוב של 51-50.

במסגרת הצעת החוק, מוצע להפחית את שיעורי המס על הכנסתו החייבת של יחיד, וכן את שיעור הזיכוי ממס בעד תרומה למוסד ציבורי ואת שיעור הניכוי של סכומים ששולמו בעד שמירת זכות הפנסיה של יחיד או בן זוג או בעד ביטוח קצבת שאירים. כמו כן, מוצע להפחית את שיעור מס החברות מ-23% ל-15%.

לאחר שההצעה עברה, כתבה ח"כ אטבריאן: "בזכות חסדי השם והעובדה שהאופוזיציה חזקה מהקואליציה - חוק הפחתת המיסים שלי עבר טרומית. מי בין המתנגדים? אביר קארה. מי הרוויח? שכירים שלא סוגרים את החודש בגלל מס הכנסה, עצמאים, בעלי עסקים קטנים, עוסקים מורשים, חברות בע"מ, כולם".

כזכור, ערב הבחירות הציג בנט תוכנית כלכלית מפורטת, שבעיקרה הורדת מיסים. בין היתר הציעה התוכנית הפחתת מס ההכנסה בכל מדרגות המס, הפחתת מס חברות וצמצום המגזר הציבורי בישראל.

הישג לחרדים: חוק התקשורת עבר בקריאה בטרומית

האופוזיציה רשמה ניצחון נוסף לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק התקשורת, שנועדה לבטל את הרפורמה של התקשורת לביטול הקומה הכשרה. למרות התנגדות הממשלה, ההצעה זכתה לרוב של 57 תומכים מול 43 מתנגדים, מרצ וחלק מחברי הכנסת מרע"מ תמכו בהצעה. במסגרת הצעת החוק, מוצע לאפשר למנוי לבקש מבעל רישיון למתן שירותי תקשורת להגביל או לחסום את גישתו של המנוי לשירותי תקשורת או לציוד תקשורת כמפורט בסעיף המוצע, וזאת לרבות הגבלה שקבע צד שלישי שהמנוי ציין בבקשתו.

יועז הנדל (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)
יועז הנדל (צילום: נועם ריבקין, פלאש 90)

יו''ר תנועת ש''ס, אריה דרעי, מסר: "שר התקשורת שלא עובר את אחוז החסימה קיבל היום תשובה ניצחת במליאה, כשחוק הגנת החירות בטלפונים של ש״ס אושר במליאה. צא לנו מהחיים! הסוף של ממשלת הרודנות והניתוק שלכם כבר מוקרן על לוח התוצאות". 

ח"כ יעקב אשר: "אני מברך את ידידיי הרב משה ארבל והרב ינון אזולאי, על המאבק הנחוש והמשותף יחד עם יהדות התורה, לאישורו בטרומית של החוק החשוב לביטול גזירת הנדל נגד הקומה הכשירה. נמשיך להילחם יחד עד לניצחון המלא בסייעתא דשמיא".

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני: "אין לכם סיעתה דשמיא, אתם לא מצליחים בכלום, הציבור לא איתכם, גם אלו שאינם נמנים על הציבור החרדי והמסורתי לא סומכים עליך יועז הנדל ולא רוצים את הרפורמה שלך בתקשורת. אין לכם סיעתא דשמיא!"