בתום משא ומתן אינטנסיבי: הערב (רביעי) הושג הסכם בין משרדי החקלאות והאוצר לחקלאים, בנושא ענף ההטלה. זאת, כאמור, לאחר כשנה של משא ומתן ממושך בין הצדדים.

במסגרת ההסכם, נקבע כי התכנון בענף ההטלה יעמוד על 13 שנה, יינתנו השקעות בסך 350 מיליון ש״ח. כמו כן, הוחלט כי יינתנו 100 מיליון ש״ח לחקלאים אשר ירצו לפרוש, הסתגלות בת 15 שנה עבור לולים שהוקמו בשנים האחרונות, ועל העלאה מיידית של מחיר הביצה למגדל ל- 4.3 אגורות. 

שר הביטחון ויו״ר כחול לבן בני גנץ בירך על ההסכם: ״רצון טוב מביא תוצאות טובות. אנחנו ממשיכים לקדם רפורמה חשובה בחקלאות, וממשיכים לשמור על החקלאים".

"אני מברך את שרי האוצר והחקלאות, ראשי ארגוני החקלאים וחברי הכנסת של השדולה החקלאית בהובלת אלון שוסטר, על הסיכום החשוב שהגיעו אליו בענף ההטלה. נמשיך לפעול בכדי לקדם את החקלאות הישראלית ולפתור את המחלוקות גם בענפי הצומח לטובת הצרכן הישראלי, החקלאים, והכלכלה הישראלית״, הוסיף.

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי על ההסכמות: "עשינו את זה! הסכם הסטורי בחקלאות! כל השנה נאבקנו, והשגנו גם מחירים הוגנים לביצים וגם הגנה על הלולנים שלנו, שהם פטריוטיות ופטריוטים ישראלים.

"כבוד גדול ליו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע, שניהל את המו"מ ברגישות ובחוכמה והביא להישג אדיר. מפלגת העבודה ואני נמשיך לפעול לאור המחוייבות העמוקה שלנו למי ששומרים לא רק על הציונות האמיתית ועל ההתיישבות האמיתית, אלא גם על הדבר הבסיסי ביותר של ביטחון המזון שלנו", הוסיפה.

סגן שר הביטחון אלון שוסטר מסר: "לאחר מו"מ ממושך ורגע לפני ההצבעה במליאת הכנסת על הצו: הצלחנו להביא להישג שלמעלה מעשור ייחלנו אליו בתחום ההטלה. כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, לא נשאיר אף אחד מאחור. היום אנחנו מביאים בשורה לענף ההטלה ואני מקווה שבקרוב נצליח להגיע להישג דומה גם בענפים האחרים".

מחאת החקלאים (צילום: ללא קרדיט)
מחאת החקלאים (צילום: ללא קרדיט)

"חקלאי ישראל, בדגש על יצרני הביצים בגליל, על גבול הצפון, מביאים הישג גדול ששנים ייחלו אליו. ‏אני מברך את שרי החקלאות והאוצר, את מנכ״ל משרד רה״מ, את הנהגת החקלאים ואת חבריי לשדולת החקלאות בכנסת על ההישג הגדול. כעת, נמשיך לפעול למען הישג דומה בענפי הצומח, נמשיך להגן על ביטחון מזון לתושבי ישראל ועל חקלאות ישראלית יציבה", ציין. 

יו״ר הקואליציה ויו״ר סיעת יש עתיד, ח״כ בועז טופורובסקי בירך גם כן: "הישג נוסף לקואליציית השינוי. הישג היסטורי, חסר תקדים, נחתם היום עבור ציבור החקלאים בישראל. בעזרת שיתוף פעולה מלא, חוצה גבולות, בין כל סיעות הקואליציה, ניתן היום לראשונה מענה אמיתי ושלם לציבור החקלאים בישראל, אשר יקדם חקלאות ישראלית - לצד מאבק עיקש וחשוב להורדת יוקר המחייה בישראל".

"הישג שכזה לא יכל לקרום עור וגידים ללא שיתוף פעולה מלא, נטול כיפופי ידיים, אשר מוכיח פעם נוספת שחברי הקואליציה בחרו לשלב כוחות למען אזרחי ישראל. יש לנו קואליציה טובה, ואנחנו כאן כדי להישאר", כתב. 

יו״ר השדולה החקלאית, חבר הכנסת רם בן ברק, על ההסכם שנחתם: "מברך את שר האוצר, שר החקלאות וראשי הנהגת החקלאים על הגעה להסכמות. ההסכם שהושג מראה שבשיח משותף ניתן להגיע לתוצאות ששומרות על חקלאות מקומית, תוצרת כחול לבן, תחרות הוגנת והורדת יוקר המחייה".

דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים ונשיאות המגזר העסקי: "לאחר משא ומתן ממושך שהתנהל במשך מספר שבועות, הושגו היום הסכמות בין נציגי ההנהגה החקלאית לבין שר החקלאות בתחום ענף הטלת הביצים. בתחילת שבוע הבא, תתכנס ההנהגה החקלאית לדון באישורן של הסכמות אלו. יודגש כי בכל הנוגע לענף הפירות והירקות טרם הגיעו הצדדים להסכמות. ביום שלישי הקרוב, ימשך המשא ומתן בין הצדדים בראשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה".

יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״החקלאות הישראלית שומרת על ביטחון המזון והייצור המקומי לצד הביטחון הלאומי. הסיכום אליו הגענו עם המדינה, וייחתם בשעות הקרובות, שומר על התכנון בענף ההטלה במשך 13 שנה נוספים לפחות , מעניק פיצוי ראוי לפורשים מהענף ולחקלאים אשר רוצים להשקיע בשדרוג הלולים . אנו נמשיך לעמוד איתנים בשביל ולמען החקלאים ונילחם כעת יחד עם ההנהגה החקלאית למען חתירה להסכמות ראויות גם עבור ענף הצומח".

"אני מודה להנהגה החקלאית ולמזכיר ארגון מגדלי ההטלה, מוטי אלקבץ, לחברי הכנסת בלובי החקלאי שליווי וגיבו אותנו לאורך כל הדרך, לחברי הכנסת בקואליציה והאופוזיציה על התמיכה בהפלת הצו, ליו״ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון ולשר החקלאות, עודד פורר על ההבנה בחשיבות קיומו של הסכם לחיזוק הענף ובחיזוק יישובי הצפון״, מסר.