ינון מגל ובן כספית פתחו הבוקר (חמישי) את תוכניתם ב-103FM בדיון שגלש במהרה לוויכוח קולני על חתימת חוזה הגז עם מצרים לייצוא גז לאירופה, כאשר מגל ביקש לצנן את ההתרגשות בממשלה מחתימת ההסכם וטען כי מדובר בהישג של הממשלה הקודמת, בעוד כספית טען כי "מדובר בפייק", אך ציין כי הוא רוצה שקיפות רבה יותר מול הציבור

מגל טען כי לא מדובר ב"הסכם היסטורי" כפי שטוענים בממשלה: "זה לא משנה שכבר שנתיים ישראל מייצאת גז לאירופה דרך מצרים, זה קורה מאז 2020. בנט כתב ל'ראשונה בהיסטוריה', הוא אשכרה פייק, ביבי ושטייניץ הוציאו את הגז מהאדמה, מוכרים אותו כבר שנתיים. כל כך התרגלתם לפייק גם כשלא צריך אתם אומרים את הפייק הזה". 

הוא הוסיף: "הדבר המדהים שקורה עם הגז זה שעכשיו אירופה רבים על הגז שלנו. הולכים לעשות עסקה של מאה מיליארד דולר בעשר שנים, חצי מזה לכלכלה הישראלית. אם אתם רוצים להגיד למישהו תודה אתם יודעים למי". 

כספית השיב: "אני חושב שלא מוכרים שנתיים לאירופה, זה הסכם שנחתם עכשיו. לדעתי זה פייק אבל. אני לא חושב שצריך לעשות את זה, אני חושב שצריך להיזהר עם הייצוא. אתמול העלנו את אורלי בר לב ואחר כך עשיתי קצת עבודה וראיתי מה קרה למדינות יותר חזקות מאיתנו בתחום האנרגיה. אני רוצה שמשרד האנרגיה יראה לי במספרים כמה גז יישאר לישראל אחרי החוזים למצרים, לירדן ואירופה. אם זה יהיה 40 שנה סבבה, אם זה ירד ל-20 שנה לא סבבה. כי בעוד 20 שנה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו כמו הולנד".

מגל קטע אותו: "תמשיך עם אור לי בר לב זה יקח אותך רחוק. איך היא עוד מעזה לפתוח את הפה". 

כספית המשיך: "אני הייתי בעד הוצאת הגז, כל הניסיונות שלך ושל חברים שלך, ינון אני ממשיך לבקש ממך לתת לי להגיד את התזה שלי בלי להטריל אותי. כל הניסיונות להפוך אותי לנגד הסכם הגז לא יצלחו. בקטע של להמשיך ולהגביר את הייצוא, ארה"ב מחזיקה מאגרים ל-93 שנה אבל הם מעצמה. אני אומר שאנחנו צריכים לפחות 50 שנה".

בהמשך עברו השניים לדון באפשרות שיאיר לפיד יהיה ראש הממשלה. כספית פתח ואמר: "הניסיונות שלכם לסכסך בין בנט ללפיד לא מצליחים. הצוות הזה יחד מביאים שינוי מרענן, אין שלך עקרב בדמות נתניהו באמצע. אבל, בסוף בסוף, כשניר אורבך מתלבט הוא יודע דבר אחד. הוא יודע שהוא עלול להיכנס להיסטוריה כמי ששינה מבנט ללפיד.

"לי אין בעיה עם זה, אני חושב שבנט ראש ממשלה טוב ושלפיד יהיה טוב, הבעיה היא ניר אורבך. אם הוא מצביע בעד פיזור הכנסת לפיד הופך אוטומטית לראש ממשלה, אם הוא יודע להביא ערבות בנקאית שיהיו 61 מנדטים לנתניהו אחרי הבחירות סבבה אבל הוא לא יודע. יש פיפטי פיפטי שגם אחרי הבחירות לפיד יהיה ראש ממשלה ועם זה אורבך צריך ללכת לישון בבוקר.

כספית הוסיף: "דבר אחרון, ביום שבת בשעה 9 בערב, זה עבר מאבן גבירול לכיכר הבימה, אני אהיה שם, אני לראשונה בחיי הולך להפגין, פשוט להגיד תודה לממשלה הזאת על מה שהיא עשתה ולהפגין תמיכה בממשלה ששמונה מפלגות, אתה יכול להיות תומך בכל אחת מהשמונה כדי לבוא. אין כדורגל בשבת, לבוא להראות את קולו של עם ישראל שחושב שהמדינה יותר חשובה. אין לי עוד מדינה".

מגל: "עכשיו התחלת לקרוא לבוא להפגנות. מה שנקרא פעיל פוליטי". 
כספית: "לטובת המדינה שלי כן".
מגל: "זה לא לטובת המדינה, זה לישראל הראשונה, למפלגות מסוימות. לשמאל, אתה פעיל לשמאל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm