נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי להגיע לישראל באמצע חודש יולי, בשיאו של המשבר הפוליטי. השאלה הגדולה כרגע היא מי יקבל את פניו של ביידן - ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה חליפי יאיר לפיד, או אולי בכלל ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

בנט יהיה המארח אם ימשיך לכהן כראש ממשלה עד מועד הביקור - ה-14-13 ביולי. זה יקרה כמובן אם הממשלה תחזיק מעמד ולא תיפול, או אם הכנסת תפוזר עד אז בתמיכת חברי כנסת מהצד השמאלי של הקואליציה, זאת בגלל חוק יסוד ראש הממשלה הקובע כי אם הכנסת מתפזרת ראש ממשלת מעבר יהיה מהצד שלא "הפיל" את הממשלה.

לפיד יהיה ראש ממשלה אם הכנסת תפוזר בזכות קולות של הימין בקואליציה. כרגע זה נראה תרחיש יותר הגיוני, לאור פרישתו של ניר אורבך מהקואליציה וכשזוכרים שצריך רק עוד אצבע אחת כזאת אחרי פרישתה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

ויש גם תרחיש שבו ביידן נוחת בישראל ופוגש דווקא את בנימין נתניהו. זה יקרה אם הממשלה תיפול באי אמון ותוקם ממשלה אחרת בראשות יו"ר הליכוד. 

שאלנו אתכם מי לדעתכם יהיה זה שיקבל את פניו של הנשיא האמריקאי בביקורו בישראל, וכמעט מחצית מכם חושבים שבנט הוא זה יארח את ביידן. מכלל 15,895 המצביעים - 48.1% חושבים שראש הממשלה הנוכחי ימשיך לכהן גם באמצע חודש יולי. 32.8% מכם חושבים שתקום ממשלה חלופית בראשות בנימין נתניהו עד מועד הביקור והוא זה שיקבל את פניו של נשיא ארצות הברית אם הביקור לא יבוטל. 

האפשרות שהכנסת תפוזר בגלל צדה הימני של הקואליציה, מה שאומר שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלת המעבר, קיבלה את התמיכה הכי נמוכה - 19.1%.