חתן פרס ישראל לשנת 2016, אלוף פיקוד דרום לשעבר דורון אלמוג, נבחר היום (חמישי) פה אחד לכהן כיו"ר הסוכנות היהודית. הוא ייכנס לתפקידו בספטמבר הקרוב, וצפוי לשמש בו ארבע שנים. 

בשנה האחרונה הסוכנות פעלה ללא יושב ראש קבוע, לאחר שיצחק הרצוג החל לשמש בתפקיד נשיא המדינה. במהלך פרק הזמן הזה, יעקב חגואל תפקד כיו"ר הסוכנות בפועל.

אלמוג נבחר בסיבוב השני לאחר שבראשון איש מהמועמדים אינו זכה. בין השמות שעלו לאחרונה לכהן כיו"ר הסוכנות היו סגן שר החוץ, עידן רול, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, וכן שר הבינוי והשיכון זאב אלקין.

אלמוג שימש בעבר כאלוף פיקוד הדרום, הקים ומכהן כיו"ר הכפר השיקומי עדי נגב-נחלת ערן אשר קרוי על שם בנו ערן, שנפטר בגיל צעיר ממחלת קסטלמן. כמו כן, הוא השיא משואה בשנת 2006 כאות הוקרה על תרומתו לפיתוח הנגב.

דורון אלמוג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דורון אלמוג (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

היו"ר הנבחר מסר: "אני גאה ונרגש על האמון והבחירה. אסיר תודה לאנשי הסוכנות ומנהיגיה העושים לילות כימים לחיזוק העם היהודי ומדינת ישראל. בעבודת צוות משותפת נצית להבה וגאווה בעשייתנו למען עתיד של תקווה לדורות הבאים".

היו״ר היוצא חגואל, שעמד בראש ועדת המינויים, אמר: "אני מברך את אלמוג עם בחירתו לתפקיד וסמוך ובטוח כי הוא ינהיג את הסוכנות היהודית באותה מסירות ונחישות שבה פעלו קודמיו בתפקיד". 

אבי וורצמן, מנכ"ל הכפר השיקומי 'עדי נגב – נחלת ערן': "מברכים באהבה את יו"ר הכפר האלוף במיל' דורון אלמוג. אני סמוך ובטוח כי דורון ימשיך לשרת את מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות, בגאווה וענווה המאפיינת אותו כפי שעשה זאת בעוצמה, ברגישות ובמסירות עד היום".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מסר: "מברך את חברי, אלוף (מיל'), דורון אלמוג, חתן פרס ישראל, על החלטת ועדת הבחירה של הסוכנות היהודית למנותו לתפקיד יו״ר הנהלת הסוכנות היהודית. זהו תפקיד חשוב מאד בעולם היהודי הפועל לחיבור בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות ובין העולם היהודי למדינתנו; המשפיע על החברה הישראלית, ועל עלייה וקליטה. אני סמוך ובטוח שכישוריו, ניסיונו ויכולותיו יצעידו את הארגון החשוב הזה קדימה. בהצלחה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, אמר: "שמחתי מאד שדורון אלמוג נבחר להנהיג את הסוכנות היהודית. אלמוג מייצג את כל מה שיפה בישראל. דורון מבטא גבורה צבאית וגבורה אזרחית, אהבה עמוקה לעם ישראל, לארץ ולבני אדם באשר הם. זו גם הסיבה ששמחתי להיות זה שהעניק לו את פרס ישראל על מפעל חיים. אני מאחל לו הצלחה גדולה בחיבור העם היהודי למדינת ישראל, ובהעלאת קרנה של ישראל בעולם".

שר החוץ, יאיר לפיד: "אני מברך את חברי הטוב דורון אלמוג על בחירתו ליו"ר הבא של הסוכנות יהודית. אתה האדם המתאים ביותר ואני בטוח שתמלא את התפקיד הזה בגאווה ותקרב את כל העם היהודי. בהצלחה".

שר התפוצות, נחמן שי, אמר: ״ברכות לאלוף במיל׳ דורון אלמוג על המינוי ליו״ר הסוכנות היהודית. מצפה להמשך עבודה משותפת וקידום מיזמים ורעיונות, לטובת העם היהודי כולו בארץ ובתפוצות. בהצלחה גדולה".

שר התקשורת, יועז הנדל: ‏"מברך את האלוף במילואים דורון אלמוג, על בחירתו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית. עם ישראל התברך באיש גדול עם לב ענק, שהקים מפעל משנה חיים עבור אלפים. הלוואי ויעשה כך גם ביחסנו לתפוצות, הבחירה הראויה ביותר".

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מסרה: "מברכת את האלוף במיל׳ דורון אלמוג על מינויו ליו"ר הסוכנות היהודית. אנו בתקופה חשובה של זינוק במספר העולים החדשים מרחבי העולם, ואני בטוחה כי דורון יתרום רבות לעולם היהודי וליישום מדיניות העליה והקליטה של הממשלה".