יו"ר רע"ם חבר הכנסת מנסור עבאס שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און בתכניתם ב־103FM על המשבר הקואליציוני וטען כי הניסוי של ממשלת השינוי לא נכשל: "התהליך בעיצומו, רק התחלנו, יש לנו הישגים אדירים, מציאות חדשה בה הוכחנו שאפשר לעבוד יחד, לקיים שותפות במשך שנה, לנהל את תקציב המדינה והחלטות רבות לכלל האזרחים ולחברה הערבית". 

לשאלה כיצד אפשר להמשיך ולקיים את הקואליציה למרות צעדים כמו אלו של חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי, ענה כי "אנחנו נמצאים בישורת האחרונה שבה אנו מנסים להדק את השורות ולהחזיר את חברי הכנסת למסלול, ואם זה לא יצליח על גבם של כמה חברי כנסת שהם לא מובילי התהליך עצמו, אז המלצתי תהיה לקואליציה לצאת ולחזור לעם ולהגיד לו-הגענו עד כאן, התהליך בעיצומו, טיפלנו בבעיות, אנו רוצים להמשיך ומבקשים מהעם מנדט נוסף להמשך הדרך הזו, שכולה תקווה לאזרחים בישראל". 

יחד עם זאת, טען כי הוא מתנגד להליכה לבחירות: "אני לא אומר שצריך ללכת לבחירות, אלא שבישורת הזו צריך לעשות את כל המאמץ לא להרים ידיים, לנסות לשכנע ולעשות שינויים כדי שנוכל להמשיך בתהליך. אם הגענו למבוי סתום, לא צריך לאשר למישהו להפיל את המגדל הזה. צריכים לעשות צעד אמיץ, יוזם, לצאת בהודעה ברורה לאזרחים ולהגיד להם - אנחנו מבקשים מכם מנדט נוסף כדי שנוכל להשלים את התהליך ולקוות לעתיד יותר טוב".

לשאלה האם רע"ם עלולה לשבת לצד נתניהו במידה והם יהיו האצבע החסרה עבורו להקמת ממשלה השיב עבאס שהוא מחזיק בעמדה קצת יותר מורכבת: "יש לנו עמדה עקרונית ברע"ם, שמאז שהתחלנו את התהליך הזה אמרנו שאנו מקבלים את החברה הישראלית כמו שהיא, על ימין ועל שמאל ואנחנו מוכנים לעבוד עם כל מפלגה בתנאי אחד - שאף אחד לא יפסול אותנו לא ברמה אישית ולא ברמת המפלגה. העמדה העקרונית נשארה כמו שהיא - אנו מקבלים את האחר, את הצד השני, את החברה הישראלית כמו שהיא ואין לנו תוכניות לשנות אותה".

עם זאת, יו"ר רע"ם ציין כי הוא נאמן להסכם שיש לו עם שותפיו בקואליציה, והוא אף פעם לא ינהל מו"מ עם כל גורם פוליטי כל עוד הוא שייך לקואליציה.

לבסוף סיכם עבאס שבמידה והוא יגיע למסקנה שהתהליך עם הקואליציה הזו לא מתקדם, "אודיע להם שאני מפסיק להיות שותף בקואליציה ומחפש דרך חדשה. כל עוד יש קואליציה שמנסה לשמור על עצמה ולקדם את האינטרס הכללי, ומובילה את הממשלה בדרך נכונה, אני שם. אין ספק שיש לי ערכים משותפים עם הימין ועם השמאל. אנו מפלגה שמרנית, בדיוק כמו הליכוד. בכל קואליציה יש פשרות, זו לא בושה להיות שמרן".