הרב הראשי יצחק יוסף תקף אמש (שבת) את חבר הכנסת איתמר בן גביר על כך שעלה להר הבית, כינה אותו "אהבל" ואמר כי מדובר בחילול ה': "מתסיס את הרוחות ועובר על צו של גדולי ישראל - להתרחק ממנו ומהדברים האלו". 

"יש אחד קוראים לו בן גביר, נכנס להר הבית בריש גלי. איזה חילול ה' לצאת נגד כל גדולי ישראל האמיתיים שאסרו את הכניסה להר הבית. תחשוב רגע, אהבל. הרב שלך הוא כמו הרבנים האלו? זה כל גדולי הרבנים, עשרות עשרות רבנים". 

"מי גרם לזה? אותם רבנים שאמרו שמותר להיכנס הם שגרמו למכשול הזה. העוון החמור על צווארם. ובא חבר כנסת עולה להר, מתסיס את הרוחות ועובר על צו של גדולי ישראל. אוי ואבוי, להתרחק ממנו ומכל ההנהגות שלו, להיכנס ככה להר הבית, אני מתפלא על מי שככה עושה", סיכם הרב הראשי. 

ככל הנראה, המתקפה על בן גביר מגיעה שלא במקרה. ‏על פי גורמים במערכת הפוליטית, סקר פנימי מקיף שבוצע לאחרונה, מראה כי קרוב ל20% ממצביעי ש"ס היום נוטים להצביע לציונות הדתית ומדגישים כי המניע העיקרי לשינוי הוא איתמר בן גביר שמופיע ברשימה זו.

אותם גורמים מזכירים כי גם ביהדות התורה מודאגים מזליגת קולות לבן גביר. התופעה המוכרת בכמה מערכות הבחירות האחרונות, ועל כן בן גביר מותקף גם בעיתונות החרדית המזוהה עם יהדות התורה. 

מטעם בן גביר נמסר בתגובה כי הוא "מכבד את הרב יוסף".