רוסיה פונה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם? הבוקר (ראשון) גורמים ישראלים טוענים כי הם מודעים ליוזמה הרוסית, לפיה ידרשו גינוי על ישראל בעקבות התקיפה המיוחסת לה על שדה התעופה בדמשק, אשר גררה את השבתתו וביקורת רוסית. עם זאת, הגורמים הדגישו כי ההערכות בישראל הן שהיוזמה לא תזכה לתמיכה ולכן קיים סיכוי קלוש בלבד שתקודם.

ברוסיה כבר גינו את המתקפה באופן פומבי. בהודעה שמסר משרד החוץ הרוסי נמסר כי "אנו צריכים לחזור על העמדה לפיה ההפצצות הישראליות המתמשכות בסוריה הן הפרה של נורמות בסיסיות בחוק הבין לאומי. הן לא מקובלות".

זו אינה ההתייחסות הראשונה של רוסיה לתקיפה המיוחסת לישראל. בהודעה הרוסית שפורסמה זמן קצר לאחר האירוע נמסר: "בשעות הבוקר המוקדמות של ה-10 ביוני תקף חיל האוויר הישראלי שוב את שטחה של הרפובליקה הערבית הסורית. יעד התקיפה היה נמל התעופה הבינלאומי של דמשק. לפי מידע שנכנס, נגרם נזק מהותי חמור לשדה התעופה".

"אנו נאלצים להדגיש כי ההפגזה הישראלית המתמשכת על שטח הסורי, תוך הפרה של הנורמות הבסיסיות של המשפט הבינלאומי, אינה מתקבלת על הדעת. אנו מגנים בחריפות את המתקפה הפרובוקטיבית של ישראל על תשתית אזרחית סורית קריטית. פעולות בלתי אחראיות כאלה יוצרות סיכונים חמורים לתעבורה אווירית בינלאומית ומעמידות את חייהם של חפים מפשע בסכנה ממשית. אנו דורשים מהצד הישראלי להפסיק את הנוהג המרושע הזה".