המתיחות בקואליציה נמשכת גם הבוקר (ראשון), כאשר לאחר פרישתו של ח"כ ניר אורבך מהקואליציה נראה כי התפרקות הממשלה היא עניין של זמן בלבד. הבוקר התייחס לנושא חבר הכנסת גלעד קריב, יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט, כאש'ר שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM. ח"כ קריב  דיבר על סוגיית השיריונים, בעקבות השמועות כי הוצעו לחברי הכנסת אורבך ועידית סילמן וטען: "זו הפרה ברורה של החוק, זה מגיע עד כדי פלילים. אני מאוד מקווה לגבי ידידי ניר אורבך שכל הפרסומים האלה לא נכונים".

יו"ר ועדת החוקה סיפר לכספית ומגל כי בימים אלו הוא מנסה לקדם בכנסת חוק אשר יעקוף את חרם האופוזיציה על ועדות הכנסת, כך שניתן יהיה להפעיל את ועדת האתיקה: "אני מקדם חוק עוקף קריסת מערכות האתיקה בכנסת ישראל, והאמת שבשנה האחרונה השם המרכזי לאי הקמת ועדת האתיקה זה הליכוד. בשיחות שלי עם חברי אופוזיציה אחרים, הם באמת אומרים שהעובדה שהליכוד מנע את הקמת ועדת האתיקה זו בכייה לשנים ארוכות".

לדבריו, הצעת החוק תאפשר כי במקרים בהם האופוזיציה או הקואליציה מונעת הקמת ועדה, יו"ר הכנסת יוכל להקים ועדה בהרכב חסר. "כל חברי הקואליציה מסרבים לפניית יו"ר הכנסת להתמנות לוועדה, יש השבתה בכנסת של הפרוצדורות האתיות. יש פה גישה של בואו נשרוף את המועדון, זו פשוט מציאות לא נורמלית", הרחיב.


"נתניהו הרבה שנים רק דיבר על שינויים דמרטיים במערכת המשפט ולא עשה את הדברים. בשנים האחרונות הוא שינה את המגמה בגלל הסתבכויותיו הפליליות, כשתקום ממשלת נתניהו הבאה, מי שינהל את הדברים לא יהיה נתניהו, אלא בן גביר והחבורה שלו. אתמול הרב הראשי הספרדי כינה את בן גביר בתואר מאוד לא מחמיא, מכיוון שיש זליגה דרמטית של קולות לבן גביר. לכן מה שנתניהו עשה, הוא שחרר את השד של הכהניזם והגזענות מהבקבוק", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, רדיו 103fm

ח"כ קרן ברק: "הדעות בליכוד חלוקות, רוצים בחירות כי מרגישים את המומנטום"

בתוך כך, חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד) שוחחה עם גולן יוכפז וגיא פלג ב-103FM והתייחסה למצבה השברירי של הקואליציה: "הדעות בליכוד הן באמת חלוקות, כולם רוצים שהפעם תקום ממשלה הומוגנית, שתוכל באמת לקיים מדיניות ולהוביל את המדיניות שהיא מאמינה בה. מכיוון שאנו מסתובבים כל היום ברחבי הארץ, זה מה שאנו שומעים בשטח. העניין הוא עקרונות ולא הפרסונות. הסיבה העיקרית שבגנה אנחנו רוצים ללכת לבחירות, היא כי אנו מרגישים את המומנטום. הלאומנות הערבת מרימה ראש, הממשלה לא מרגישה שהיא במשבר, הרופאים שובתים, השוטרים מתפטרים. בסיטואציה הזו אם הכל מתכנס לרגע כזה, נחליף את השלטון ונהיה ממשלה שלא תלויה באף גורם קיצוני".

על האפשרות שתוגש הצעת חוק לפיזור הכנסת אמרה ח"כ ברק כי "אני לא חושבת שזה חשוב או לא חשוב אם נגיש, כי ניתן להגיש ולמשוך. יכול להיות שתהיה הסכמה, אני לא נמצאת במו"מ עם אורבך יכול להיות שכדי לא להכניס אותו, רואים שכל יום הוא זז מכאן לכאן ויש לו כאבי בטן, אני לא מצליחה לנתח את האדם הזה וגם לא מנסה. גם אם זה יעלה, אפשר להוריד את זה ברגע האחרון".

"ברגע שאתה מגיש הצעת חוק והיא עוברת בקריאה טרומית, חצי שנה אי אפשר להעלות אותה. אני ניזונה מפרשנות מהתקשורת בדיוק כמוכם. הכנסת הנוכחית הקואליציה והממשלה הנוכחית שברה את כל השיאים האפשריים בפגיעה בדמוקרטיה. פגיעה בדמוקרטיה זה לפוגע בראש ובראשונה ברשות המחוקקת. הפילו לנו חוקים, ואחרי חודש העלו חוקים זהים. גם פה הם שברו את החוקים. הפעם הם לא הרוב", הוסיפה.